måndag 19 januari 2015

NY-weekend

Halli hallå!

Den här helgen gick ruskigt fort! Känns som att jag mest sovit eller ätit typ haha.

Jag kom dit fredagskväll men den dagen blev det mest filmtittande och sömn då jag var så himla trött.

Jag älskar den här bilden alltså haha.. 

I lördags fixade vi naglar som vanligt så nu är de fräscha för stunden. Fick då också testa White Castle för första gången vilket är typ en snabbmatskedja... De serverar typ miniburgare och.. Ja det var väl helt okej det hah...



What else? Det har verkligen inte hänt så mycket. Dave's bröder kom över men själv så somnade jag redan sju på kvällen då jag var helt SLUT av någon anledning. Inte var man speciellt social då man tagit sig hela vägen till NY haha..

Söndagen började redan klockan 5 då vi behövde ta Dave's pappa till JFK-airport då han skulle till Dominikanska republiken och hälsa på sin familj. Vi tog oss sen på en tidig frukost för att sen sova lite till innan det var dags för mig att ta mig hem igen.

Jag trodde att jag skulle jobba på kvällen då mina värdföräldrar skulle på datenight men när jag nästan var i Philly fick jag detta sms:



Så gulle av henne. Det ösregnade en massa i NY och var SUPERdimmigt på motorvägen. I Pennsylvania var det även kallare så det var halt och folk hamnade lite överallt.


Fick detta supergulliga text av Kerstin. Min lilla vapendragare. Så himla gullig!


Med denna inbjudning från min värdmamma var jag så redo på att komma hem. Tåget från Philly ut till där vi bor var hela 22 minuter försenat pågrund av vädret och vanligtvis är tåget typ aldrig sent going home.

Efter en dusch kände man sig som en människa igen och jag tog mig till Harcum collage och träffade Kas. Han visade mig runt ännu mer på skolan, han visade mig korridorerna där elever bor och han visade mig vart alla olika linjer hade sina lektioner. Som vanligt med honom så träffade jag en massa, massa nya människor. Alltid trevligt ju! På lördag har de till och med någon slags maskerad grej på skolan. Jättekul ju!

Då regnet hade slutat så gick vi på en lång promenad innan han behövde jobba och jag tog mig för att träffa Kerstin på Starbucks. Vi fick ett snabb liten catch up efter helgen och innan hon skulle iväg på äventyr. Och förresten.. Fortfarande sockerfritt ju så vi körde på smoothie och vatten. Inget tillsatt socker så so far so good haha.


Hon är som ett litet barn hon haha...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar