fredag 23 januari 2015

Full fart framåt!

Kan verkligen det faktum att jag börjat college ändra så mycket? Mitt liv har gått från.. Lite halvslött till lite crazy sådär. Nu beror ju självklart inte allting på Harcum men.. Jag stendiggar det!

Idag är det fredag och min värdfamilj har gäster över på middag så min värdmamma var hemma från jobbet hela dagen igår för att laga mat. Det blev en busy, busy day!

Jag jobbade på morgonen och medan min värdmamma tog kidsen till skolan så började jag preppa grejer i köket för när hon kom tillbaka. Jag skalade morötter i överflöd och annat spännande.


När min värdmamma väl kom hem så kom hon på att hon glömde åka förbi mataffären så jag tog mig på jakt efter en sötpotatis och torrjäst. Visade sig inte vara så enkelt som jag gärna hade velat att det skulle vara haha. Kom i alla fall framgångsrikt tillbaka hem med alltihopa.

Svårhittat haha

Jag dumpade grejerna, bytte bil till hennes bil och gav mig av på äventyr igen. Jag tog mig till Midas som är en bilverkstad där de bytte olja på hennes bil innan jag tog mig till en klädaffär och lämnade tillbaka ett plagg hon inte ville ha längre. Kunde efter det ta mig hem.



Min värdmamma skulle baka en äppelkaka så jag skalade äpplen i MASSOR, skar upp de och masserade de i en massa gottigheter innan jag behövde rusa till skolan för ännu en management lektion. Det fortsätter vara bra men känns som att vi fortfarande bara skrapar på ytan. Det är mycket "hur tänkte de i den här situationen när de tog det här beslutet?" och det är inte helt enkelt att komma fram till alla gånger.

Fastade med Kas efter pratandes om allt möjligt. Trodde jag var kvar i typ 20 minuter men när jag sen satt mig i bilen på väg hem igen hade en hel timme gått efter klassen haha. Tog mig i alla fall hem igen där min utmattade värdmamma stod i köket fortfarande. Hon började typ 8.30 och när jag kom tillbaka från lektionen så var den 15.30. Fem challabröd, äppelkaka, morotssoppa, biscotti, rödbetor och kålsallad senare så fick hon vila och jag tog mig ner och körde en workout i mitt rum innan jag tog mig och hämtade upp tjejen på skolan. Vi tog oss hem och vi tre tjejer i huset hade middag tillsammans då min värdpappa tog killen till en camp reunion.

Direkt efter middagen var Kerstin utanför mitt rum och vi tog oss till Harcums basketbollsmatch. Vi stannade i kanske 20 minuter innan vi behövde ta oss vidare för att planera vidare. Vi får se vart vi tar oss härnäst helt enkelt!

Hon frågade mig om hon kunde parkera där hon hade ställt sig och jag började ASGARVA. Hon fattade inte alls och jag vet inte om man ser det så tydligt på bilden men hon är parkerad precis framför mina grannars uppfart.. Hon blockerade den TOTALT. Det är inte lätt när det är svårt alltså haha :') 

Såååå.... Det är som sagt fredag idag och ikväll är det Nathalie's födelsedagsmiddag som jag blivit bjuden på. Ska bli så kul. Jag träffar tjejerna vid 8-tiden ikväll!

Nu har Koppar ännu en gång introducerat mig till ny musik som jag sitter och lyssnar och blir as taggad på livet för.. Är det inte rätt så bra ändå? Svårt att inte vara nöjd är det ju.



Jag vet inte hur bra man kan see här över men vi har ett trappräcke from hell. Jag rispade min hand här imorse när jag rusade upp för trappan och... Det joinar väl mina andra olyckor jag har haft på det där räcket för jag har ärr i olika riktningar på min arm ifrån det... Antingen så ärrar jag lätt eller så är bara räcket så otroligt megajobbigt... Jag vet inte vilket, eller kanske båda.. Men det ser så himla fult ut med alla ärr :( Jäkla räcke.. Jäkla klumpig jag ska bara :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar