torsdag 8 januari 2015

Snön är här

För två dagar sen hade vi konstant snö och sen dess har det varit så kallt att vi faktiskt har vinter här för tillfället. Lite sent men varför inte? Bara den inte stannar lika länge som förra året så är jag nöjd!

Kondens och mitt winter wonderland (inte riktigt, men lite snö är det i alla fall) 

Vad pågår egentligen här alltså? Det är ju inte så att jag inte har någonting att blogga om men det blir bara så hackigt.

I måndags träffade jag min counselor en liten stund mitt på dagen. Meningen var att det skulle vara ett cluster meeting men trots att jag var 30 minuter sen så satt hon där alldeles ensam. Det är så himla stor skillnad cluster emellan..... Så knäppt.... I NY var det alltid tjejer som kom. Inte alla, ibland inte ens många, men alltid några. Här är det en evig kamp att ens få ihop möten. Många väljer att bara inte komma. Så tråkigt!

Jag har ett sockerfritt Januari med Moa och direkt när jag kom så dukade min counselor upp det här haha... Tack men nej tack.
 Jag börjar plugga på måndag. En och en halv timme fyra dagar i veckan fram tills i Maj. Då kommer tiden helt plötsligt att gå jättefort fram till sommaren :O ..

Jag träffade Kerstin här om dagen då den tjejen är galen och bara vill resa runt en massa hela tiden haha.. Det vill ju såklart jag med min pengar är ju den eviga frågan. Jag måste spara till min resmånad och betala skatt i April och göra en massa annat grejs. Sen vill jag ju på professionell hockey och basketboll och... JA! Vi funderade hur som helst lite på Cleveland i Ohio och... Portland i Maine.. Båda är ruskigt långt borta men.. Vi har varit till allting i närheten så det blir antingen långa bussturer eller flyg till vart vi nu än tar vägen här näst.. I'll keep you posted!

En tidigare au pair i min värdfamilj lämnade den här boken bakom sig. Strålande då jag och Kerstin använder den som en bibel i vårt planerande. 
Den här veckan har varit lite upptagnare tack och lov. Hade en upptagen dag igår med en massa körande fram och tillbaka och har sprungit en hel den ärenden och fixat. Helt klart det jag föredrar, då jag får känna mig användbar! Jag kan inte bara sitta på min jobbtid och vara okej med det. Jag vill ha en arbetsdag á la Donken pace haha.. Det funkar inte riktigt så tyvärr så då får man ju ta vad som ges. Familjen jag är i nu är himla go ändå. Otroligt mycket mer familjär vilket var precis det jag ville ha. Bara en sån grej att de alltid äter tillsammans gör så står skillnad. Det är vid middagen man får höra massa historier om alls dag, då man planerar vad som kommer här näst, då man bara kan landa och vara lite efter en upptagen dag. Det gör så himla mycket i den här familjen och många gånger har historier verkligen fått mig att skratta tills jag gråter. Det är alltså inte att underskattas!



Kidsen slutar skolan tidigt idag så jag ska alldeles strax och plocka upp de. Får se vad resten av dagen bjuder på men min kropp är helt slut efter morgonens gym så idag av alla dagar få gärna vara lite lugnare haha.

Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar