tisdag 13 januari 2015

Principles of Sociology

Hallå hallå!

Igår, måndag, så började ju en ny vecka med en massa nya äventyr. Jag jobbade som vanligt på morgonen, gjorde sen all tvätt innan jag vid 9.30-tiden tog mig mot Harcum College där jag ska plugga fram till i Maj. Kursen jag hade igår heter "Principles of Sociology" och den kommer jag att ha måndagar och onsdagar 10.00-11.20.

Ser inte jätteappealing ut men det är inte alls illa!

Det är otroligt många au pairer som pluggar på Harcum college och kurserna är vanligtvis ungefär samma tid så jag hade tjejer jag kände där. De kunde ha typ 5-10 personer i sin klass, jag hade istället typ 22+. Jättekul tycker jag ju! Ska scouta roliga människor att interact with! Win!

Kursen i sig kändes jättebra. Tror det är någonting jag verkligen kommer att tycka om. Hur man formas utifrån sin omgivning liksom. Helt rättprickat!

I biblioteket hade de svenska alfabetet hängandes. Säkerligen en tavla från IKEA haha. Måste vara jättekonstigt för alla amerikaner.
Jag gick med den danska tjejen Karina till säkerhetskontoret efter och skaffade ett skol-ID innan jag handlade till min värdmamma och tog mig vidare hem.



Igår kväll så träffade jag Kerstin och Patricia för att fira Patricias födelsedag. Jag och Kerstin började med att ta oss till Giant där vi hittade en kaka till henne och efter tog vi oss till Ruby's där Patricia väntade och trodde att vi bara skulle ha en vanlig fika. Det blev inte så mycket överraskning dock då hon såg oss springa över gatan med vår ballong osv men.. Ja... Hon blev superglad och lite överraskning i alla fall! Så kul! Sånahär tillfällen är det inte så roligt med sockerfritt Januari men it is what is is haha :)



De stängde tyvärr rätt snart där efter och det var så ruggigt kallt så det slutade med att vi tog oss hem. Måndagsmys liksom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar