fredag 23 januari 2015

'Friends' with friends

Hejsan, hejsan!

Veckan tickar på och jag njuter för fullt.

Onsdagen var en himla bra dag alltså. Jag jobbade på morgonen som vanligt innan jag hade lite tid off att planera framtiden. Jag är så sjukt inne i att kolla universitet, jobbalternativ och högskoleprov just nu och tycker faktiskt att det är jättekul. Lägga lite grund för vad som komma skall.

Jag hade sociologi vid 10-tiden och vi pratade om självmord. Låter jättetragiskt men det var jätteintressant. En fransmans teorier om varför vissa är mer benägna att ta självmord från ett civilstatus-perspektiv.



Efter så tog jag mig till Suburban Square för att handla lite mat på Trader Joe's. Efteråt så träffade jag ÄNTLIGEN Jaqueline som jag kämpat så mycket för att träffa under en så lång tid nu (okej, en och en halv vecka). Vi hade lunch på Corner Bakery, pratade och hade det bra.

Efter åt tog jag mig hem för mer fix innan jag tog mig ut och shoppade skor som jag verkligen behövde. Nya för gymmet och sköna att promenera i. Blev två par skor. Tänkte först att vafan, jag ska ju spara pengar men.. Skorna är DÖ-sköna och fick båda för ynka 250:- så självklart jättevärt det!




Båda mina kids skulle vara på skolan fram till halv 6 pågrund av basket- och pjästräning men pågrund av "all snö" så bestämde skolan sig för en "RED ALERT" och ställde in alla after school activities. När jag hämtade de vid halv 4 så hade det typ precis börjat snöa... Så jäkla ovärt... Nu imorse så är det såhär mycket snö ute:

Knappt ett lager, igår var det inte ens på backen men oj oj oj. Ställ in alltihop! 
Eftermiddagen var vanlig och enkelt. Hjälpte min värdmamma med lite matlagning innan jag var off. Patricia frågade mig om jag ville komma förbi och kolla film så jag tog mig ju självklart dit. Där väntade Kerstin och hon med popcorn och godis (inge goooodiiis för miiiiig, men det stör mig faktiskt inte ens längre haha. Har inget sug alls). Vi kollade avsnitt efter avsnitt med vänner och det var verkligen så bra så! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar