onsdag 21 januari 2015

La vida loca

Hej hej!

Ända sedan jag förra veckan började plugga har livet blivit lite crazy! Allting går i ett liksom och det känns som att man ständigt gör någonting eller planerar för någonting man snart ska göra.

Jag har spenderat alldeles för mycket tid på Harcum College haha. 

I måndags vad kidsen hemma från skolan då det var Martin Luther King Jr Day. Jag var med om högtiden även förra året men fick inte veta så mycket mer än att det var en "bank holiday" (en dag när bankerna har stängt). I år blev det skillnad på det.

Martin Luther King var en rättsaktivist och en ledare i hela debatten om afro-amerikansers rättigheter i samhället. Han är så känd för hans "I have a dream"-tal och många på Harcum College har honom som en förebild och någon att se upp till. Här omkring så är Martin Luther King day en "day of service". Meningen är att du ska göra någonting för att ge tillbaka till samhället. Harcum's basketboll team var till exempel på Philadelphia's hem för föräldralösa barn och spelade basket och lekte med de. Någonting i den stilen liksom.

Att jobba var inga problem, easy peasy. Jag tog mig sen till skolan för att plugga Management med Kas och han berättade med om MLK och i skolan var det en massa, massa citat och bilder.

Det här citatet hängde i skolan och jag tyckte att det var så himla bra. Stämmer ju så himla bra liksom och nu förstår jag ju att det är vad MLK-day egentligen är all about. 

Min tisdag var lite annorlunda. Jag jobbade på morgonen, skulle träffa en ny tjej men det blev utan framgång igen haha. Vi har försökt att träffas typ sju gånger senaste veckan.

Hade management så tog mig till skolan och det var en himla bra lektion det med. Att förstå management tror  jag nog kommer vara himla bra i längden alltså. Bara för att, inte för att jag nödvändigtvis är speciellt intresserad av företagande.

Istället för gym efter skolan så körde jag själv hemma och jäklar vad effektivt det var haha. Helt slut efteråt!

Mitt värdbarn hade basketmatch så jag tog mig på den och kollade.



När det var klart så skulle min värdfamilj ut på middag så jag tog mig till Wayne (ännu ett samhälle här omkring) och plockade upp Layma då vi skulle titta på Harcums herrar spela match. Vi träffade Nathalie vid gymmet och sen körde vi bara på det. Matchen var bra! Intensiv liksom och de turades om att ha ledningen. Efter en massa krångel i slutet så vann Harcum tillslut med 112-105. Tyvärr så vann de nog mer på domarbeslut än av faktisk team effort men... It is what it is! Det var kul att titta på så förhoppningsvis så blir det mer sånt!


Körde hem Layma efter det och tog mig själv hem nöjd och glaaad.

Onsdag är det idag minsann och jag måste till skolan typ.. Nu. Sen får vi se vad resten av dagen bjuder på :)

 Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar