måndag 5 januari 2015

Gott nytt år

Nu börjar jag hamna en massa på efterkälken här känner jag. De senaste 17 dagarna har jag varit ledig 15 av de. Jag har spenderat typ 14 av mina 15 lediga dagar i NY och det har varit en massa springande. Blir inte mycket bloggande på det.

Idag har jag varit så himla ledig. Jag spenderade det mesta av dagen på mitt rum innan jag gick ut och umgicks med Karina och Pernilla (två danska tjejer) och Kerstin kom och mötte oss i efterhand också. En otroligt lat men rätt så bra dag.

Jag träffade Cameron på Starbucks för mer svenskaplugg! Han är helt otroligt. Vilket jäkla minne! Han pratade om alla sina resäventyr också och berättade om en Arabisk marknad han tyckte om och vi hamnade tillslut där. Marockanskt te och dadlar. Sjukt värd kväll. Alltid ett äventyr med honom.


Imorgon är det tillbaka till "allvaret". Tillbaka till vardagen som att ingenting har hänt efter en ett Nyår i NY (hos Dave med Kerstin och Jessica), ett bonusdygn med Petra och Viktor&CO och en långsam, mysig fredagskväll med Dave då vi gick på bio. Det har gått så OTROLIGT fort den här tiden. Kan inte fatta att jag varit ledig i 2 veckor och det bara runnit förbi. Galet!!!!!!!

Jag och Kerstin hade planerat att spendera nyår med 14 andra tjejer i NYC. Det sket sig något så otroligt (som jag trodde jag berättat förr men såg nu att jag aldrig postade det jag skrev).
Inga sura miner för det!
Det blev helt enkelt inte av och Dave bjöd in oss så vi tog oss dit. Hans familj var där och vi hamnade med hans bröder hos deras granne.



Kerstin blev lite crazy så blev lite barnvaktande men vi fick se the ball drop och vi hade det så bra så. Somnade fort gjorde jag också när vi väl kom hem. Kerstin la sig, jag la mig bredvid henne och vi båda sov 5 sekunder senare.

Fick mysiga hälsningar från Sverige också. Tackar pyren! 
Sju på morgonen så var Dave snäll och väckte oss... Vi tog oss till Denny's för frukost och stackars Kerstin fick sota för sina fina beslut kvällen innan. Hon mådde mindre bra.
Jessi
Vi tog oss in till City efter frukost och där var det så otroligt dött haha. Till skillnad från hur det varit senaste dagarna.

Jessica tog sig hem, Kerstin tog sig hem och jag tog mig till Viktor och Petras hotell. Vi begav oss ut på like shopping och jag måste säga att det var lite overklighetskänsla. Att springa runt med så fina människor i en helt annan del av mitt liv.

Mina fina....!
Vi tog oss fram och tillbaka till hotellet och grejade och jag spenderade sen sista natten med de då de åkte hem på fredagen. Att säga hejdå suger och att säga hejdå till Petra är alltid så knäppt. Tårarna var inte långt borta men nu har vi ju klarat 2/3 av resan och hon är fortfarande min fina, härliga Petra. Ingenting har ändrats där. Helt galet egentligen!

Efter att sagt hejdå till de hamnade jag hemma hos Dave där det bjöds på lasagne, alltså mumma. Typ favoriten. Vi tog oss sen spontant till bion och kollade Annie som jag velat se ett tag. Det är en musikal på Broadway och de gjorde nu en film av den och den var såååååå gullig. Vi båda gillade den verkligen en massa.

En god natts sömn på det sen var det dags att tillslut ta sig tillbaka till Pennsylvania och hemma.
Välkomnades hemma av min tandkräm som hade mått mindre bra medan jag varit borta.
Äventyren är slut för den här gången. Tillbaka till vardagen.. WIE!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar