lördag 10 januari 2015

A slow weekend, is there such a thing?

Nejdu! Denna helgen som jag så fint trodde skulle bli den lugnaste på länge blir istället väldigt spännande. Kerstin kommer och hämtar mig om sisådär 4,5 timme (klockan 4 på morgonen här) och i och med det så påbörjar vi våran fina spontan-roadtrip till Delaware och Virginia.

Planen är (och jag säger planen får såååååå mycket kan gå fel och ändras på den här resan haha) att vi ska börja vår resa hemifrån och åka Söderut ner till Dover, Delaware. Dover är Delawares capital och vi kommer egentligen bara åka dit för att checka av Delaware på listan av stater. Så vitt jag vet så finns det inte så himla mycket att göra där men... Det blir ju förhoppningsvis en bra frukostplats om något :)


Från Dover tar i oss vidare till Virginia och Shenandoah National Park. Kerstin ville så gärna dit så vi kör ju givetvis på det! 


Från Shenandoah tar vi oss vidare till Richmond som är huvudstaden i Virginia. Där tänkte vi kolla runt lite på det staden hade att bjuda på helt enkelt. 


Från Richmond tar vi oss sen hemåt igen. Det blir ett jäkla äventyr det här men är ändå så taggad på att få ett så enkelt men dunder äventyr med henne! Det brukar alltid sluta himla bra. Det blir vad man gör det till helt enkelt! 


Vi hade alltså tänkt att hinna med allt det här på samma dag. Det blir en himla massa bilåkande och för att vi ska hinna med allting som vi vill göra så hämtar Kerstin mig vid 4 haha. 

Idag har varit alldeles strålande. Jag tvättade och handlade som vanligt. Käkade med familjen och hade sen planer att träffa Q från Trader Joe's men det sket sig. Då skulle jag träffa Kerstin och hennes två kompisar men det funkade inte alls tills det tillslut gjorde det i alla fall. Jag träffade de på en hookah bar (vattenpipa) och vi satt där ett bra tag och bara pratade en maaaaaassa! Det var så himla kul! Det var jag och Kerstin, Kerstins kompis Elsa och Elsa's flickvän. En himla massa bra samtal och peppningar fick vi till där. En så bra kväll slutade det med. En av de bästa grejerna var nog att kvällen tillslut blev alldeles gratis då deras kortmaskin slutade fungera. En bra review på Facebook var allt som krävdes i utbyte och vips så hade man sparat $10! 

Elsa åker hem i nästa vecka med sin flickvän så kommer förmodligen inte att träffa de något mer men... Mer såna människor behöver jag i mitt liv haha.


Jag har idag också haft så otroligt ont i nedre delen av min kropp. Körde på gymmet och oj vilket resultat det blev! Är så nöjd och glad haha. Så taggad på att gå igen när tid ges. Nu kör vi! 

Mina kids är ju så lätta och självständiga samtidigt som de utnyttjar det faktum att man är här liksom haha. Igår låg jag i alla fall på golvet med tjejen och hon var så gullig och sa att jag verkligen borde ha stannat med dem ett år istället för 9 månader. Att jag kunde komma och hälsa på typ varje dag då de inte skulle låta mig gå osv. Många värdbarn verkar komma till en punkt någonting under året då de liksom visar sin uppskattning genom att säga någonting liknande. Det känns alltid lika bra när det händer.. Då känns det ju som att man gör någonting bra liksom. 

Sängen kallar. Jag säger inte emot! Berättar om resultat på vår roadtrip imorgon eller söndag. Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar