tisdag 3 mars 2015

When you miss me close your eyes

Vill så gärna få rull på den här bloggen igen men har ju märkt att jag inte involverat er så mycket i själva au pairandet här borta i Pennsylvania så har känt så konstigt att säga något om det "bara sådär". 

Dagarna fortsätter sin gång liksom. Idag körde jag kidsen till skolan igen och tog mig därefter till Brugger's bagels där jag fick med mig en riktigt uppladdar-Bagel innan jag tog mig till gymmet och träffade Alex. Det var ju dags för fitness camp igen och denna gången var jag ju redo. Det var faktiskt inte alls så jobbigt som jag skrämt upp mig själv med att det skulle vara. 

Självklart rann ju svetten men det var inte så att jag tuppade av efter vilket uppskattas haha. Måste komma över mina egna rädslor inom träning. Det här är ju inte speciellt hållbart så som det är nu. 

Körde pyttelite nervarvning efteråt innan det var dags att ta sig till Bed, bath and beyond för att köpa grejer till la familia. 

Hem, lunch och dusch på det innan jag tog mig till skolan för managementlektion. Dagen till ära spelade vi spel haha. En quiz on personlig finans, tjejerna mot killarna. Det var kul så det funkar ju och i slutändan vann minsann vi tjejer. 


Jag tog mig efter det hem. Planen var att jag på kvällen skulle se tjejens skolmusikal som de har jobbat på så himla länge nu. Vi har repeterat och hon har sjungit och dansat för mig to the point där jag själv kan låtarna i musikalen. Pga vädret (det snöade lite och ska sen regna....) så ställde de tyvärr in framträdandet ikväll och flyttade alltihopa tills på söndag. Så himla orättvist! Jag är så besviken. Ingen big deal kan man ju tycka men nu är det ju så att jag är i Chicago i helgen och kommer hem sent söndagkväll. Jag är verkligen så besviken och det är också tjejen.. Blah!

Båda kom hem tidigt efter skolan. Jag skar upp äpplen som är standard snacket och sen har det varit rätt så dött efter det (som vanligt typ). Även när jag "jobbar" har jag ibland en del tid att göra annat. Mina värdbarn har läxor osv och när de gör de så... Finns det ju inte mycket jag kan göra som rör de liksom.

Hjälpte min värdmamma att lags lite currygryta och nu är det snart mat. Som jag längtar. 

Det är nationella pankaksdagen här idag och IHOP bjuder på gratis pannkakor om man skänker pengar till välgörenhet. Ska dit med Kerstin ikväll så det blir yum det med. 

Until next time!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar