tisdag 10 mars 2015

Friday: snowday and basketball

Hejsan Hejsan! 

Vilken helg jag fick! Vart ska man ens börja? 

Kidsen hade snowday även på fredagen. Mina värdföräldrar tog sig dock till jobbet så var hemma själv med kidsen vilket var slött, men det funkade. 

När min värdmamma kom hem så skickade hon mig till matbutiken villet var så himla uppskattat. Fick lite frisk luft och sooool! Efter torsdagens konstanta snö var det så himla himla vackert ute. Kändes som svensk vinter vilket gjorde mig glad i hjärtat. Inget halvdant utan ett riktigt snölandskap :) 



På kvällen så kom Karina och hämtade upp mig och vi tog oss till Kerstin för att sen åka till Wells Fargo Center för att se 76ers. 



Måste bara tillägga. Vi var lite sena då vi slutade lite sent men det var också så himla kul. Vi kom fram till ett rödljus och fastnade där PÅ RIKTIGT i 7 hela minuter. Korsande trafiken fick grönt igen, och igen, och igen och vi var helt fast. Nästan så det var läskigt haha.. Vi kollade klockan och dryga 7 minuter efter att vi kom dit fick vi äntligen grönt. Jättekonstigt haha!

 

Min första NBA-match och det var självklart kul även då 76ers är väldigt so-so. Kändes ibland som att Harcum hade mer att ge haha... Hur som! Amerikaner kan det där med pausunderhållning och vi hade det väldigt roligt ändå! De spelade mot Utah och det var till att börja med jämnt med Utak drog iväg i slutändan och vann med 8-10 poäng.




Vi kom hem runt 11-tiden igen och då var det bums i säng då klockan stod på 03.30 för att börja Chicago-äventyr. Bra fredag!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar