måndag 23 mars 2015

I must be hallucinating

Idag har varit så mycket mer än vad jag skulle kunnat hoppats på.

Angela hade sin födelsedagsfrukost imorse, jag steg upp på morgonen och mådde det lite sisådär men tog mig ändå till tåget.



Svenska Alex SMS:ade mig och sa att hon hade en extra plats i bilen så jag behövde inte ta tåget utan hon kom och hämtade mig på tågstationen. Vi tog in till City Center och gick till ett fik som heter Little Spoon. Vi var åtta totalt, fem av dessa fick jag på bild här nedanför. Utöver dessa fina människor var det också en fransk tjejen som hette Pricilla och en till tysk tjej som hette Jessica. Det var jätte mysigt och maten var supergod! Alla beställde så spännande saker, och allting var jättegott.

Tyska Felix, tyska Leonie, tyska (birthday girl) Angela!



























tyska Sarina och svenska Alex!


Efter Little Spoon tog vi oss till Whole Foods för att spana lite krämer haha. Jätte spontant. Vid det här läget så mådde jag väldigt dåligt. Var inte alls med på noterna och var väldigt energilös så jag tog mig till tågstationen och tog mig hemåt igen.

Vi gick förbi någonting som hette Magic Garden. En glasträdgård. Jättecoolt faktiskt. Det glänste och glimmade i vår(?)solen! 
Vädret var rätt så härligt sådär ändå.. Trots att jag var så trött. 

Väl hemma så fick jag in en liten tupplur vilket verkligen hjälpte. Jag vaknade upp från den och mådde så mycket bättre även fast jag var fortfarande var väldigt fryssen.

Bestämde mig för att ha spontana planen med Anthony. Han hämtade upp mig och vi tog oss till Rita's för lite glass, och sen till brandstationen där han volontärarbetar. Brandstationen var jättecool! Vi träffade hans kompis Kyle där och de visade mig runt. Jag fick röra på alla knappar, sitta i alla säten, testa alla kläder och klättra på deras bilar! Jag kände mig som ett litet barn haha.


Jag fick stå på taket minsann. Kände mig som världens kämpe haha. 


Fick bära stor och puffig branmansjacka större delen av kvällen haha. Me like!


Kyle, Anthony och jag pratade en massa om skillnader och likheter mellan USA och Sverige och de var så himla roliga att prata med om just det ämnet. De hade en massa åsikter och var helt paff över vissa grejer. Hur kul som helst!

Sista grej vi gjorde var att spana in deras gamla high school som var maffig och fint. Det var en lite annan känsla där borta. De bor norr om Philadelphia medan jag bor väster om Philadelphia. Deras områden påminde mig mer om där jag bodde runt NY, på något sätt lite "gulligare" och "ordningsammare". Här där jag bor nu märker man att det är rätt nära en större stad, det är lite.. Skitigare? Vet inte hur jag ska förklara det riktigt.

Timmarna flög iväg och efter ett tag blev jag avsläppt igen. Hur kul kväll som helst hade jag verkligen! Spontant är ju bäst och fick så mycket ny energi av det. Är fortfarande väldigt iffy och hoppas att det försvinner illa kvickt men det blev en jättebra Söndag. Who knew? Haha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar