onsdag 25 mars 2015

You're alright?

Hallå hallå! 

Min tisdag och onsdag flög förbi i ett nafs.  

Gårdagen började med jobb som vanligt. Lät en timme flyga förbi efter det innan jag tog mig till gymmet runt halv 10-tiden. Springandes från bilen till gymmet fastnade jag helt med "hey, you're the one from Sweden!"-killarna både igår och idag.

Gymmet jag går till är väldigt populärt och på mornarna är det väldigt väldigt svårt att hitta parkering. För att lösa detta har gymmet hyrt in ett valet-företag så det är killar som springer runt och guidar dig till en parkeringsplats. Jag trodde dessa killar var volontärer och jag tycker alltid jättesynd om de när det är blåsigt eller regnigt, så himla surt att stå där ju haha. 

Hur som! Igår pratade jag med Matt. Vi pratade massor om utbildning och jag frågade honom vad han skulle vilja plugga. Han sa att han var intresserad av sjukgymnastik och när han pratade om det märkte man verkligen att han hade ett GENUINT intresse för det. Tyvärr avslutade han med att säga "... Men det är ju alldeles för dyrt." och det gör mig så himla less med utbildning i det här landet.

Det är på tok för många människor som sysslar med grejer de inte borde syssla med. De gör det för att de kan, inte för att de borde... Så finns det såna som Matt som borde, men inte kan.. Vi har sån otroligt tur i Sverige. Sån otroligt tur! Vi kan välja, och ändra oss, och ändra oss igen, och det är helt ok. Det funkar inte på samma sätt här och det gör så himla stor skillnad i slutändan.

HONY som jag älskar så mycket...! 

Idag tog jag mig till gymmet precis efter jobb vid 8-tiden för att hinna med ett pass innan 10 då jag hade lektion. Jag fastnade idag pratade jag med Val och han gav mig mer tips på grejer man måste göra i Philly, helt rätt ju! 

Tisdag var lektion och jobb. Inte mycket mer än så. Skypade med super-Koppar efter jobb. Han kan han! Sån otrolig vän! Sen träffade jag Kerstin senare på kvällen. Hon är så himla bra hon med.. Vi planerade mer resor och sysslade :) 

Idag var bra mycket mer händelserik. Jag jobbade som sagt imorse, gymmade, tog mig på lektion, gick på business-lunch (mer plugg alternativ i Staterna. Måste komma ihåg *"vad är problemet? vad är lösningen? hur tjänar man pengar på det?" Inte klaga om man inte tänker fixa*). Jag fastnade sen med Nian och Kas i skolan alldeles för lång tid. Vi satt och pratade fram tills det att jag behövde rusa till Bed, bath & beyond and Giant för ärenden och handlande. 
Såhär kan en shopping lista se ut för mig. Min värdmamma mailar de alltid till mig and I "do my thing".

Hann precis hem och packa upp allt innan jag behövde ta mig för att hämta upp kidsen. Lite middag på det och sen vart det klart! 

Jag tog mig till Harcum ännu en gång innan jag äntligen fick landa i min säng där jag är nu. Sååååå redo för sömn. 

Sååå... Redan torsdag imorgon! Jag ser fram emot lite Cardio Kickboxning! Och min värdmammas pumpabröd... Yum! 

Until next time amigos!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar