fredag 6 mars 2015

500 days in the States

What a day folks!

Nationella pannkaksdagen igår så vi tog oss till IHOP och fick gratis pannkakisar. Mums. 

Idag var 500-dagsmarkeringen för min vistelse här i USA. Så himla knas. 500 dagar. Bam. Bara sådär. Det har varit the time of my life också. Sån lycka!

Dagen till ära hade de varnat om en massa, massa, massa snö och.. Idag kom en massa, massa, massa snö. Det har snöat nonstop sedan imorse vilket är typ första gången sedan jag kom till USA som det faktiskt gjort det. Mysigt var det! Följden var ju dok självklart att kidsen var hemma från skolan. Inga sura miner där inte dock!

Detta var tidigt imorse. Efter började det snöa RIKTIGT mycket innan det blev mer mysigt snöfall för resten av dagen.

Även mina värdföräldrar var hemma för dagen men båda två men båda hade jobb att göra så såg inte till de så mycket under dagen.

Jag börjar alltid jobba vid 8 istället för 7 när skolan har delay eller är inställd så tog mig upp vid 8 som vanligt för frukost. Fick en timme i lugn innan kidsen kom ner från dvala och ville ha frukost. Efter en liten bagelfabrik till frukost så åkte spelen fram. Stendiggar hur de här kidsen uppskattar brädspel. Helt rätt ju!

Vi spelade ett yatzy liknande spel innan vi gav oss på Clue. Det var som vanligt så roligt!




Direkt efter att vi var klara så började zombieläget dock... Jag var döuttråkad då tvn och iPad lockade mer för kidsen. Min värdmamma ville laga middag så jag hjälpte henne med det så fick ju något att göra efter extrem dövhet.



Snön forsatte falla heeeela dagen och efter middag fick jag dra mig utan till mitt rum. Jag tänkte att det skulle bli en lugn kväll men... Nejdu! Mina tankar är precis överallt och ingenstans.

Imorgon kväll väntar en 76ers match. 76ers är Philadelphias basketlag. De har gjort ifrån sig alldeles fruktansvärt den här säsongen men jag ser ändå fram emot det haha! Ska bli så kul :D
Lördag morgon tidigt, tidigt, tidigt så ger jag och Kerstin oss av till Chicago där vi spenderar helgen. Ska bli så kul! Är så taggad och vi har ju som vanligt en massa spännande grejer planerade. Det är ju helt enkelt lite så vi rullar!

Jag kommer nog att hålla min instagram rätt så flitigt uppdaterad under helgen och den hittar ni här:

Klicka här för att komma till min Instagram!


Detta skrev min kompis Erik på Facebook idag och det fick mig minsann att skratta högt!


Det var det for now. Until next time amigos. Efter helgen förmodligen med en massa godsaker! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar