tisdag 31 mars 2015

Helgens bravader!

Hej där!

En himla upptagen helg har det varit här borta. Jag träffade Kerstin i fredags men istället för att gå på bio så kom hon hit. Mina värdföräldrar är inte jättesugen på (för mycket) gäster och jag försöker att respektera det så mycket jag kan genom att ta hit så lite människor som möjligt. MEN! Kerstin har de hört om massor då hon och jag springer på så mycket äventyr och då Kerstin mådde så skit tänkte jag självklart inte dra ut henne någonstans.



Vi planerade våra två veckors resande och nu börjar saker verkligen falla på plats! Boka bussar börjar vi göra imorgon (tisdag).

Planering, planering!

Kerstin stannade till midnatt och vid den tiden var vi båda helt utmattade! Men otroligt produktivt hade det varit.


Vid 8.15 på lördag morgon befann jag mig ännu en gång på gymmet. Ett snabbt pass fick jag in innan jag tog mig hem för att bli upphämtad av Anthony. 

Vi tog oss ännu en gång mot hans områden där vi tittade runt lite mer. Det är verkligen jätteannorlunda! Fick helt spontat utökat min Alex&Ani-samling. Jag tycker att de är jättecharmiga!

Nu börjar det bli fullt på armen haha :') 

Vi hamnade tillslut på hemmaplan där jag fick träffa gosigaste hunden! En sån himla fin och vänlig hund som fick mig att sakna pyrena i NY ännu mer!



Fick världens intro till Ink Master innan vi hämtade upp Anthony's kompis' flickvän och alla tre tog oss för att tvätta bil och äta mat. 

Efter det skjutsade snälla de mig till Kerstin. Så himla goa! En sjukt bra lördagsförmiddag blev det. Inga konstigheter liksom.

Kerstin och jag gjorde oss redo och tog oss in till Center City Philly. Vi tog oss tillbaka till Northern Liberty Tattoo studio för som serious business!

Tatueringskillen visade den här grejen han hade gjort. Tyckte idéen var jättecharmig!! 

Kerstin hade en plan och i slutändan fick hon minsann en tatuering!! 

Gullisen var superduper nervös haha! 
Så exalterande haha! Jag agerade som halvt stöd, halvt fotograf. Stackarn har varnat mig att hon inte är bra med smärta och det visade sig vara väldigt sant men i slutändan så var allt värt det och hon fick en urgullig Phillly-skyline på vristen.


Vi tog oss hem till mig (ännu en gång, mina värdföräldrar var helt med på noterna) och firade med glass (min första Ben&Jerry's sen jag kom till Staterna, I think?) och Divergent.




Efter väldigt kort tid så bestämde vi oss för att sova då vi hade Cleveland, Ohio på schemat. 

Efter 2,5 timmars sömn så var vi uppe igen. Vi samlade all vår proviant för dagen och begav oss västerut.


7 timmars bilresa senare sa vi hejsan till ett gulligt och soligt men blåsigt Cleveland.


Vi började i en park med fin utsikt över staden! De hade det sjukt vintrigt där borta dock. Här är dt utan tvekan mer vår än decimetertjock is! 

Jag hade inga solglasögon men då jag städade Kerstins bil (som jag alltid gör) så hittade jag de här skönheterna!  
Rock Hall of Fame. Enda stället där jag verkar vela ha tagit kort på egen hand hahah 
 




Solen sken och var glad på oss



Kerstin har som vanligt alla bilder så får lägga upp allting i efterhand men Cleveland var gulligt. Vi bockade av sevärdigheter väldigt fort och bestämde oss därför för att ta en liten omväg hem. Omvägen skulle gå igenom Ännu en stat, West Virginia. West Virginia är en ny stat för oss men vi har velat ta oss dit och bestämde sig för att detta var ett bra tillfälle då det nästan var på väg hem.


Som vanligt letade vi efter Kerstins dumma vykort. Det är så himla svårt att hitta dom! Vi åkte från bensinstation till bensinstation, för bensinstationer har vanligtvis dem. Efter några olika försök så hittar vi ju tillslut det. Både för och Ohio och West Virginia. Vi gled förbi West Virginia och hamnar i minsta lilla byn. Det var inte mycket att se och det gick otroligt fort men nu tycker jag att vi har rätt att checka av West Virginia från listan! 

Resan hem tog mycket längre tid än vad vi hade tänkt oss. Vi gled igenom Maryland det på vägen hem, alltså lyckades vi med tre stater på en dag. Klockan 1, alltså 23 timmar efter att vi började vårat äventyr, så hamnade jag hemma igen. Ohio, vi tackar och bockar! 


Tanka måste man ju!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar