måndag 16 mars 2015

vilken vecka..

Man är lite här, lite där.

Måndags var väldigt vanlig. Tog mig med Karina ut på lunch efter lektionen och lite grocery shopping.

I tisdags så var jag på min värdtjejs musikal. Oj vad bra de var! Var på riktigt jätteimpad!



I torsdags så fick jag äntligen mitt körkort. Andra gången gilt! Hade en annan instruktör som var sååå mycket goare än den jag hade förra gången. Var ute kvällen innan med tjejerna (Patricia och Kerstin) för att träna fickparkering som var det momentet jag var mest nojig över men det gick strålande med tjejerna och det gick även strålande på körtestet. Oj vad jag blinkade när jag parkerade. Jag blinkade så himla mycket! Haha..


Skönt stöd från värdföräldrarna haha

I Fredags träffade jag Jaqueline för brunch på IHOP, på kvällen träffade jag Kas snabbt innan Jessi kom förbi för att stanna för natten. Jessi skulle flyga till New Orleans i Louisiana och hade flyg så himla tidigt. Då jag bodde närmare flygplatsen så kom hon hit för att spendera natten.

På måndagen hade hon och Kerstin varit på Maroon 5 och jag var sååååå avundsjuk! Hon visade mig massa underbara bilder och jag kände att jag VERKLIGEN missade något där haha.



Vi tog oss upp 3.30 på lördagsmorgonen för att hon skulle ta en Uber till flygplatsen. Jag gick glatt tillbaka till sängs efter det.

Jag tog mig in till City vid tolv-tiden för att träffa Kerstin. Vi skulle ta oss till Eastern State Penitentiary, ett gammalt fängelse inne i Philadelphia. Jättecoolt var det! En gång i tiden var tillochmed Al Capone en inmate här. Väldigt intressant men svinkallt var det!

Fängelset var världens första "penitentiary", alltså ett fängelse dit man blev skickad för att få en känsla av ånger för sitt eventuella brott.  



En vanlig cell 
Al Capone's "cell", nästan finare än mitt au pair rum hahah! Helt galet egentligen 


Kerstin och jag tog oss till 5 below efter, därefter tog vi oss till Snap Custom Pizza där det blev yum yum med pizza innan hon släppte av mig vid Harcum.

Söndag spenderades delvis med Kas, vi kollade avsnitt efter avsnitt av en dokumentär om amerikans historia. Rätt så intressant faktiskt haha! Nian kom och hämtade upp mig vid 4-tiden och vi tog oss för froyo och klagkalas. Vi tyckte vi var värda lite spa så får väl se vad vi hittar på.
Kas gav mig den här häromdagen. Jättegullig! Vi har pratat lite om att Sverige närmar sig, rätt galet egentligen.

Har haft en tokig söndagskväll efter det... Mycket tankar om allt möjligt så är verkligen dags för sängen nu. Tackar för mig och välkomnar en ny vecka. Harcum har springbreak så inga lektioner denna kommande vecka. En massa, massa fritid blir det istället. 

Ciao! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar