tisdag 24 mars 2015

If I called would you listen?

Det är tillbaka till en inte allt för intressant vardag haha :)

Igår var det jobb som vanligt på morgonen. Jag tänkte att jag skulle tillbaka till en stressig vardag men hade det hur mysigt som helst efter att kidsen och min värdmamma tog sig iväg. Hade en långsam frukost och en massa tid att filosofera och lyssna på musik medan jag tvättade.

Vid 10-tiden var det dags att ta sig till Harcum för sociologi. Tillbaka till den vardagen liksom. Tog mig efter det till gymmet. Är fortfarande inte 100% frisk men det är så mycket bättre efter söndagen så körde lite långsamt.

Blev lite matbutik och sen att hämta upp kidsen separat. Ja.. Det var väl pretty much min arbetsdag.

Vår hundsittare i NY. Kan tyvärr relate to this a little too much haha

Tog mig efter middagen till Harcum för att plocka upp lite grejer hos Kas. Direkt efter det så tog jag mig till Panera bread för att träffa svenska Alex och tyska Angela. Vi hade skattebetalning på schemat minsann.. Kul! Haha....... Att file your taxes är inte så himla lätt alltså. Vi klurade väl hur som helst ut det tillslut. Ca $630 så svider det lite haha. Typ en månadslön som au pair.....



Blääää... Min budjet app spårar ut just nu också hahah! Fick 1000 notifications. E-mails från min bank (ifall det skulle vara  så att mitt konto var kapat), e-mails från appen, notifications från appen... Ständiga påminnelser.

Man är inte laddad nu alltså :(... Måste även förnya försäkringar och lite annat sånt spännande.. Det är så tokigt. Min värdfamilj ger ju sig av för en hel vecka i April men vette tusan om jag kommer kunna ta mig någonstans... Slöseri på en jättefin vecka men det finns ju inte mycket man kan göra då vi inte är tillåtna att ha någon annan inkomst utöver au pairandet. Lite frustrerande och ledsamt är det :/ Vill ju så gärna göra så mycket jag bara kan nu när jag väl är här. Att det sen inte går ihop är lite surt... MEN. Nu kan jag i alla fall vara här med gott samvete haha. I've done my part! Vet att det är en del au pairer som överväger att inte betala skatten men vad är det egentligen? Som att någon skulle komma till Sverige, leva och tjäna pengar i ett år men sen ta sig frihet att inte betala skatt. Inte rättvist ju.

Ligger just nu och latar mig rätt så rejält. Ska ta mig till gymmet igen just precis nu och sen har jag lektion lite senare. Blir nog strålande bra det där!

Koppar introducerar mig till massa härlig musik. Me like!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar