tisdag 17 mars 2015

tusen tankar

Ny vecka, nya tag. Jag började min vecka väldigt iffy då min söndagskväll var lite iffy med tusen tankar i huvudet.

Har som sagt inga lektioner denna vecka, det är just nu tisdag och har hunnit med två köttiga pass på gymmet istället så än så länge är jag i fas med det.

Tänkte igår att jag efterlyser någonstans i denna vida värld populationen av trångsynta människor är låg. Det är verkligen något som stör mig väldigt mycket. Trångsyntheten och allt vad det innebär. Vissa människor måste förstå att andra människor inte alltid kommer att dela din åsikt, tanke och mening med saker och att det faktiskt är okej. Det är inte katastrofal utan faktiskt helt okej...

Träffade Kerstin igår kväll och vi planerade mer av vårt resande. Det finns olika slags au pairer här i USA. Det finns sjukt glamorösa au pairer, det finns äventyrande au pairer, au pairer som kommer hit för att få in en fot i landet och förhoppningsvis flytta hit, det finns au pairer som inte har en aning om vad de gör här, au pairer som mest bara ville komma bort hemifrån, de som är otroligt barninriktade, dessa är förvånansvärt rätt så sällsynta dock.

Kerstin och jag försöker hålla oss äventyrande. Vi har planerat galna helger framför oss. Man lever inte fett någonstans som au pair. Jag försöker lägga undan ungefär 2/3 av min veckolön vilket ger mig lite, lite att röra mig på när helgerna kommer till men för det mesta lever man rätt så minimalistiskt haha. Ingenting onödigt blir köpt, alla luncher planeras efter vår budjet, det är ett ständigt kollade på bankkonton men det är det ju värt! Resorna vi har coming up kommer vara värt alla sparande som vi sysslar med just nu.

Såg även denna:



Nu förväntar jag mig självklart inte att varenda år i mitt liv ska vara lika eventfullt som år i USA har varit för mig men... Livet har ju så mycket att erbjuda. Jag har en sån otroligt begäran att få make the most out of it. Vi får se hur det blir.

Märker hur osammanhängande det här inlägget är... Ska luncha (har faktiskt råd med det!!) med Patricia vid ett-tiden, sen blir det jobb och slappande. Bättre tider skulle vara väldigt uppskattat haha..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar