torsdag 7 maj 2015

Vi går från vinter till sommar. American style.

Veckan har varit off till en strålande start!

Jag är done in school och hade därför så himla mycket ledig tid. Jag tog mig till gymmet på morgonen och kände mig så jäkla jäkla jäkla stark! Sånt gillar vi haha! Gick strålande att både springa och lyfta.

Tog mig därefter till banken jag hade i NY och stängde mitt konto. Det tog ju bara 6 månader haha! Jag skaffade ny bank när jag kom hit till Philly då det blev enklare på det sättet men... Att stänga det gamla tog lite.. Tid.. Hehe.

Konversation med Patricia.. Vi har inte mycket att klaga på alltså haha.. 

Min måndag slutade på ett superbra vis. Jag träffade Giulia (tysk au pair och management-klasskamrat) på So Fun Yoghurt! i Wayne. Froyo froyo froyo i mängder. Vi satt ute på en bänk på vädret var fantastiskt bra och bara pratade i massor. Jättemysigt!

Min tisdag var rätt så eventful den med. Gym, plocka upp certifikat från Harcum, donera massa spel och leksaker från min värdfamilj till Cradles to Crayons och sen springa till matbutiken och greja.

Allting känns som ett steg närmare slutet nuförtiden... :( 

Jag och min värdmammas sms-konversationer är rätt så effektiva.. Vi pratar om olika saker på samma gång när vi känner för det. Ibland är det inte lätt när det är svårt dock haha. 

Jag träffade även Jaqueline en snabbis. Vi tog en promenad vid Haverford College, spanade lite kläder på TJ Maxx och hade Rita's.





Onsdagen var även den i lite samma spår. Gymmade, fick ett litet meddelande från Koppar vilket gjorde gympasset snabbt men ändå rätt så effektivt.



Hem tog jag mig och där var pyrena! Koppar och Tuviluu!!!!



Jag tog mig sen ut på nya ärenden åt min värdmamma. Dagens agenda var att return a pair of pants och att hitta en myggspray som inte var oljig. Klara, färdiga, gå!

Byxorna var det inga problem med. Myggsprayen var inte lika lätt. Jag tog mig till ett ställe, frågade lite, min värdmamma var inte nöjd med svaren så jag tog mig till ett annat ställe 30 min bort för att testa där. Butiken jag kom var en REI butik, STRÅLANDE bra ställe! Jag tänkte att "det blir ju svårt att åka till ett friluftsställe och hitta någon som är expert på myggspray av alla grejer" men oj så fel jag hade!

Ibland skickar jag delar av våra konversationer till Kerstin och hon tycker att vi är otroligt jobbiga men roliga. Jag gillar det dock haha!
Jag hämtade upp tjejen på skolan, tog mig hem, hämtade upp killen från golfträning, hem, tog tjejen till tandläkaren, hem, åt SÅ god lax till middag och kunde sen nöjd och belåten säga tack och hej.

Tandläkarens mottagning är SÅ fancy. Helt sjukt....... Bilden gör det inte rättvisa för fem öre. Det är verkligen rätt så sjukt! 

Kerstin kom över igår kväll och vi skulle försöka gör armband. Lättare sagt än gjort hahaha!!! Tog oss en halvtimme att bara få ihop trådarna, sen var tekniken klurig, sen var mönstret lite off haha.... Så kul! Det var tappra försök men vi gav tillslut upp och försökte planera någonting för vår söndag som vi har framför oss, även det gick sådär haha. Vi brukar ju dock komma upp med rätt så bra grejer så vi får se hur det blir.



Idag är det mer ärendespring åt min värdmamma. Veckans gympass känns i kroppen så för att inte halka in i något ineffektivt så ska jag nog ta mig till Cardio Kickboxing.. Vi får se!


En sista grej. Min värdtjej i New York smsade mig här om dagen. "jag äter ett äpple". Bara sådär.. Plain and simple hah. Hon sa att hon lärde sig svenska från en app och frågade hur hon gjorde ifrån sig. Igår kväll smsade hon igen, från ingenstans. Så himla rolig haha! 

Anyways, until next time amigos!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar