söndag 31 maj 2015

Så mycket fint som pågår

Livet är i full rullning alltså!

I onsdags var det inte mycket jobb. Lämnade knappt huset faktiskt bortsett från gymmet. Mina värdbarn hade föredrag i skolan som mina värdföräldrar tog sig på och sedan tog sig familjen ut på middag. När jag inte gick ut en kväll resulterade det i en orolig värdmamma haha! Så gullig.



Torsdag så träffade jag svenska Annie. Hon har bara varit här i ca 3 veckor än så länge så allting är nytt och spännande för henne. Vi inhandlade froyo, hittade en mysig bänk och satt sen och pratade och pratade. Var jättemysigt!

Fredag till ära så tog sig mina värdföräldrar ut på bröllops-anniversary dinner. Jättemysigt! Jag stannade med barnen och vi plaskade runt i poolen ett bra tag innan vi tog oss in, hade mysmiddag, satt och andades lite innan vi sedan tog oss på froyo. Mina värdföräldrar kom hem och jag tog mig då ut för att plocka upp Kerstin. Vi tog oss till Starbucks i Bryn Mawr för att planera lite mer äventyr. Vi har verkligen inte många helger kvar till vår förfogad. Många önskemål men inte mycket tid så det är en fin balans det där.




Lördag har nog varit den mest produktiva dagen jag har haft på länge!

Blev tidig uppväckning och tog mig direkt till gymmet där stora framsteg gjordes i mentala spärrar och löpning. Otroligt uppskattat!!! Bra start på dagen helt enkelt!

Rusade hem, fixade massa grejs, tog mig och hämtade upp min sköna böna Kerstin ännu en gång och vi tog oss till Platos closet vilket är en second hand butik som köper begagnade kläder. Cashade där in ännu lite mer pengar! Cirka 60 kronor för att vara exakt haha... Men allting är uppskattat i tider som dessa!

Vi tog oss efter Platos Closet till Target för att planera mat för våra resveckor. Vi försöker ju som sagt vara på ekonomiska som möjligt så vi kollade allternativ som är lätta att ha med oss, lätta att laga och biiiiilliga! Gick strålande bra så nu har vi en idé för det hela.

Släppte av Kerstin hos henne då hon hade Cluster meeting och själv tog jag mig hem för lunch.

Vid halv fyra-tiden så tog jag mig till Starbucks i Bala Cynwyd för att träffa Alex från gymmet. Han har startat ett företag och ville berätta om det så jag träffade honom och hans kollega Tracey på Starbucks. Vi hade intressanta konversationer om skillnader i livsstil mellan USA och Sverige (det leder alltid till intressanta diskussioner) och de var hur gulliga som helst.



Kerstin joinade oss efter ett tag och vi satt där ett bra tag innan vi alla tog oss vidare.

Kerstin och jag tog oss till King of Prussia mall för att spana bikini åt henne. Vi blev ingen bikini rikare men vi fick med oss galet billiga underkläder, hjälp från en riktig fena på Victoria Secret och en massa go kvalitetstid. Victoria Secret bjöd på sisådär 90% om man provade deras kläder så vi hade en massa skoj samtidigt som vi sparade en massa pengar, låter strålande i mina öron.



Lite laddning inför 4th of July haha!
Skjutsade hem bönan och nu är det läggdags då vi ska upp tidigt för att ta oss till Hershey Park.



Hershey park är en nöjespark vi har velat åka till ett bra tag. Det har fått vänta men nu är det äntligen dags! Svenska Annie från i torsdags kommer med mig och Kerstin dit. Kommer bli kungligt!

Until next time Amigos!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar