måndag 25 maj 2015

Memorial Day Weekend

Min andra Memorial Day Weekend är snart förbi och den har varit strålande!

Jag och Kerstin tog oss och spanade Pitch Perfect 2 torsdagkväll. Det var mysigt och himla bra!

Fredag morgon så fick jag för första gången träffa Toni vilket är min värdfamiljs gamla au pair. Vi skjutsade kidsen till skolan, tog oss till matbutiken och fixade tillsammans och hon var jättesnäll och rolig! Mycket roligare att göra allt det där vanliga tillsammans med någon. Toni tog sig efter ärendena till galleriorna för att shoppa och jag gjorde tvätt och fick in veckans sista gympass. Effektivt och bra!

Jobb var rätt så roligt då tjejen hade en kompis över. Killen och mina värdföräldrar tog sig ut på middag hos kompisar så var var Toni, jag och tjejerna. Umgicks lite med de innan Anthony, Kyle och Chey hämtade upp mig. Vi tog oss runt, runt, runt så att nissarna kunde äta middag och sen hem till Anthony för sööööömn!

Vaknade upp lördag och Kerstin kom förbi! Kerstin, Anthony och jag gjorde oss i ordning för att ta oss till det mest Amerikanska jag gjort sedan jag kom hit: en shooting range.



Jag har skjutit luftgevär uppe i sommarstugan men det är också det närmsta jag kommit ett vapen typ.. Här i USA har det blivit lite skillnad på det. De är otroligt pro-vapen här och.. Ja jag tycker deras argument för det suger men.. Det är ju som det är!



Anthony kunde det här med vapen och tog dit oss, visade hur man gjorde allt på ett säkert sätt och gav oss sen rätt så fria tyglar. Måste ju erkänna att det var kul ändå! Vi testa på olika avstånd, olika mål, olika alltihopa!

Nöjda tjejer efteråt! Helt pjåkigt gjorde vi ju inte ifrån oss! 



Vi tog oss efter det till brandstationen så att Kerstin skulle få se den. Självklart blev det en del klättring och spanande haha!

Mina nuggets! 

Nöjd tjej uppe på toppen haha!

Hon frågade om hon fick prova Anthony's grejer, och snäll som han är var det ju inga problem. Här har vi valen haha! <3



Efter brandstationen tog vi oss till Walmart och Uncle Mike. Massa mys liksom!

Floppys fick lite sällskap vare sig han ville eller inte.. Tålmodig kanin.. Hehe..

Vi tog oss hem till Anthony och kollade lite på Vänner innan Kerstin behövde ta sig hem för att jobba på kvällen.

De har drive-through bankomater här i USA. Själv gillar jag de inte men.. Ibland är det väl rätt så bekvämt ändå haha.. 

Anthony och jag gjorde inte alls mycket till att börja med men tog oss sen ut för att handla lite grejer åt honom, äta Taco Bell (en premiär för mig!) och sen hem igen.


Söndag morgon vaknade vi tidigt, han var otroligt snäll och skjutsade hem mig så jag var hemma innan 8 då Kerstin plockade upp mig för att åka till New Jersey och stranden.



Memorial day weekend räknas här i USA som "början av sommaren". Många har årets första BBQ, tar bort poolskyddet från poolen och/eller åker till stranden.

New Jersey har en lång strandkust kallad Jersey Shore (därav namnet av tv-serien som är inspelad där) med bland annat... Atlantic City, Ocean City osv. Vi valde att dagen till ära åka till Point Pleasant  beach vilket var jättenice!







Man betalar inte ofta för strand här i USA men det gjorde man tydligen här i Point Pleasant. Ännu en gång bestämde sig Kerstin och jag för att vara rebelliska.... De hade bås där människor satt och tog betalt längst med hela stranden. Vi fattade inte alls det först.. Jag tappade min handduk på fel sida av ett staket och kröp under för att hämta den igen och märkte DÄREFTER att man behövde betala. Vi ursäktade oss, gick ut från stranden och promenerade längst med strandpromenaden för att titta in området innan vi bestämde oss att med flit "tappa våra handdukar på fel sida av staketet" och krypa under för att hämta de. Inga exemplariska rollmodeller här inte men har man inte 75 kr per person för strand så... Vad ska jag säga? Drastiska åtgärder behövs ibland! 







Prepp prepp prepp!
Jag har så mycket kärlek till den här tjejen!
Vattnet var fullkomligt svinkallt. Min kropp programmerade efter ett tag inte alls att det var 25-30 grader ute då mina fötter var iskalla, men det var härligt! 
Efter ett tag tog vi oss tillbaka hem. Vid den tiden var det så himla fullt med folk som ville ta sig till stranden. På morgonen hade vi med en massa tur och hittat en utmärkt gratisparkering. Resultatet blev att vi fick skjuts av ett gäng desperata, sköna personer tillbaka till vår bil då de ville ha parkeringen.

Väl hemma hos mig så tittade vi igenom helgens bilder och tog oss sen till Five Below för att byta min stackars vattenflaska som blivit mörbultad. Jag är inte bra på att vara oärlig alltså haha. Jag hade dåligt samvete till att börja med på stranden, jag kunde heller inte byta in min trasiga vattenflaska när det helt och fullt är mitt egna fel att den är trasig. Kerstin hjälpte mig med det och nu har jag en ny, fin en! Tredje flaskan av samma sort. De fortsätter ge en ny när den gamla ger upp och jag tackar ju självklart och tar emot för det!

Min värdfamilj hade gäster över för en BBQ så fick gomat till middag! Jättetrevligt!

Imorgon får jag lite sovmorgon då det är "riktiga" Memorial day och kidsen + min värdmamma är off från skola/jobb. Jag ska försöka få in några extra timmars sömn och sen får vi se vad morgondagen bjuder på. Min värdmamma ville åka till stranden så kanske åker tillbaka till New Jersey. Får se!

Until next time!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar