tisdag 12 maj 2015

Kärlek i stora lass

Ännu en event full helg har passerat!

Min fredag var all over the place men alldeles strålande! Det är så mycket fixande och trixande som pågår nu för tiden men jag gillar det då jag för en gång skull känner mig användbar. Ge mig femton ärenden all over the place, några timmar och med lite trixande så händer grejer. Finns det någon arbetsbeskrivning som passar in? Haha.

Min rutt för förmiddagen. Tyvärr alla stalkers men "hem" är inte positionen av mitt exakta hem, men i runda svängar 

Jag tog kidsen till skolan på morgonen och bestämde mig sen för gym direkt efter det. Livet är ju dock fullt med överraskningar och påväg till gymmet fick jag detta spännande meddelande:



Jag tog mig till gymmet då de har wi-fi där men det funkade inte alls så bra som man kunde önska så rusade hem för att Skypa med min fina tjej! WOOOOPS så hade två timmar gått, klockan var tio och jag behövde ge mig ut på äventyr.

Jag tog mig runt överallt! Jag åkte och bytte kläder ÄNNU EN GÅNG (gjorde även detta torsdag) åt mitt värdbarn, jag tog mig och bytte en propantank till grillen, jag.... Tog mig till kemtvätten, handlade mat och sen mer mat och hämtade doktorspapper och... Rusade fram och tillbaka.

Att bära korg med tung frukt får en att se fin ut haha.. De här märkena stannade ovanligt länge... Såg rätt intressant ut hah.

Satt utomhus med min värdmamma efter att ha plockat upp barnen och myste i det sköna vädret. Min värdmamma är ubergullig och känns som att vi bara kommer bättre och bättre överens typ. Hon är nervös, vill sa saker gjorda på sitt sätt men också så himla go, uppmuntrande och omtänksam.

Jag har sett fram emot denna helg så mycket! Var verkligen såååå redo för lite weekend när den väl kom. Jag spenderade fredag och lördag med Anthony&Co (ska man börja kalla det för"som vanligt" kanske haha?). 


Har äntligen i alla fall passerat förbi Temple University. Temple ska vara ett rätt nice universitet men området runtomkring är... Farligt? Inte välkomnande? Jag har hört att man ska passa sig helt enkelt! 

Han hämtade upp mig och vi tog oss till honom där jag försökte introducera honom till Pretty Little Liars som min värdtjej introducerade mig till. Det var väl ingen hit kanske men jag var underhållen i alla fall haha :D Behövde verkligen lite lugn och tid att andas efter veckan som varit så det var helt perfekt!

Lördag var full med spännande saker. Jag hade lovat bort oss till Kerstin på morgonen och kvällen då tjejen skulle på Holi-festival i NY. Anthony var jättesnäll och tålmodig och kom snällt med mig och hämtade upp henne och vi körde in till Philly och släppte av henne innan vi kunde landa hos honom ännu en gång. Klockan var väl runt.. 8 vid det här laget och hela dagen var framför oss.

Jag vet inte ens vad vi hittade på! Vi... Åt kinabuffé vilket som alltid är yum, yum, yum. Vi hamnade hos Uncle Mike ett tag så man fick träffa alla goa människor ännu en gång.

Uncle Mike fixade (som vanligt) en bil. Jag har varit där tre gånger, alla gånger har han jobbat på en bil som inte varit hans egen och det har dessutom varit tre olika människors bilar. En massa givande från hans sida och som vanligt så påminner han mig sååååå mycket om min fina Pappa.



Medan herrarna jobbade på bil och klippte gräs och allt vad de gjorde så fixade Autumn mitt hår ännu en gång. Åh vilken kärlek jag har för den lilla tjejen. Så go!



Jag fick tillfälle att prata med Uncle Mike's fru Nancy en längre stund också. Vi pratade om livet, om att åka hem, om förväntningar, om... Allt möjligt. Så himla go. Hur mycket tur har jag inte? Har så himla fina, kloka, omtänksamma människor i min omgivning.

Vi åt middag med de innan Tony, Uncle Mike, Autumn och jag tog oss till Dairy Queen på kvällen för lite glass. Min första gång och självklart var det strålande gott.

Anthony och jag sa tack och godnatt innan vi tog oss vidare. Han har pratat om Doylestown vilket är en stad i närheten av där han bor så han tog mig dit för att visa mig runt lite och det var SÅ mysigt. Jättefint verkligen!

Vi fick en timme att vila innan vi tog oss in till Center City ännu en gång för att plocka upp Kerstin. Vi tog oss hem till henne och godnatt vart det snabbt efter det, riktiga tröttisar men inte helt förvånande efter dagen vi hade. En strålande bra en!

Jag kom hem 7 på morgonen söndag morgon för att hjälpa till då mina värdbarn gjorde Mother's day breakfast då det var Morsdag här borta i Söndags. Mina värdbarn hade (förvånansvärt faktiskt) saker under kontroll och jag kunde inte hjälpa till med mycket mer än disk när jag väl kom dit. Vart mysigt att få se de i alla fall!



En dusch och lite slöande efter det innan Kerstin hämtade mig vid 9.30-tiden och vi tog oss till Buffalo Exchange vilket är en Second Hand butik som köper begagnade kläder. Jag vandrade ut $23 rikare för kläder jag absolut inte hade tänkt att ha på mig igen. Strålande deal ju!

Huset rensas sakta men säkert ut på grejer och min värdmamma gav alla dessa grejer till Kerstin. Massa pyssel som mina värdkids inte använder längre. Strålande bra med alla de här donationerna ju!

Kerstin, Marlene och jag tog oss sen till Camden, NJ för att kolla på Camden Rivershark's Baseboll.



Tack vare Groupon var det ruskigt billigt (då pengar är en ständigt pågående fight här borta) och vi hade alldeles strålande platser! Varmt och soligt var det också dagen till ära. Rätt så strålande förhållanden alltså!



Kerstin har mer bilder på sin kamera!
Vi stannade nästan hela matchen innan vi var lite väl stekta av solen. Det var en bra match dock men det är allt för mycket regler och räknande som pågår i baseboll haha. "Tre balls är en.. Nej vänta.. Fyra balls är en.. Och tre swings är en..... Eller vänta? Tre strikes and you're out.. Men... Resten då?". Men det var kul haha!



Vi skjutsade hem Marlene innan vi själva tog oss till Gladwyne park för en liten au pair grillning. Det var faktiskt jättemysigt och en massa au pairer där. Gillart!!



Har verkligen saknat Kerstin. Slår mig alltid hur otroligt olika vi är men ändå går ihop så himla bra. Fina tjejen!


Vid 8-tiden tog vi oss hemåt efter att vara alldeles slut. Jag sov gott igår kväll alltså. Inga klagomål där inte! En strålande helg med en hög kärlek. Love it love it love it.

Kolla vad fint toasted man var. Skönt.. Not haha..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar