tisdag 26 maj 2015

Memorial Day

Så.... Igår var Memorial day, startskottet på sommaren. Vi har haft det rätt så somrigt senaste veckorna ändå med mellan 20 och 30 grader de flesta dagarna. 

Memorial day är en dag för att minnas människor som dött "while serving the country's armed forces". Mycket är stängt dagen till ära. Många är lediga från jobbet och kidsen har ingen skola. 

Jag började dagen på absolut bästa sätt. Kollade igenom nattens händelser på mobilen (precis som varje morgon) och hade där ett smaskigt email! 

Minns ni att jag hade en Skype-intervju fyra på morgonen för typ.. Två månader sen? Well.......... 



Strålande bra nyheter att vakna till måste jag säga! Nu är jag även lite mer taggad på att komma hem då jag faktiskt har någonting att syssla med, någonting spm väntar! Tusen taaaaack Petra!!!!! :D 

Jag trodde att jag skulle jobba som vanligt men min värdmamma ojade sig så mycle på morgonen och bad om ursäkt för att hon inte sagt att hon var ledig från jobbet och att jag kunde take off. Gjorde inte mig så mycket då många Au pairer ändå jobbar. 

Jag började dagen med att göra barnens tvätt. Min värdmamma och värdkillen tog sig till Zoot och jag promenerade med min värdtjej till en av hennes kompisar. 



Tog mig därefter till gallerian då memorial day weekend är en shoppingweekend. De flesta butiker har reor och min garderob är i behov av komplettering! Fick med mig lite gottigheter hem utan att hugga en för stor hålighet i min budget så rätt så nöjd var man ju.

Tog mig hem och och då var la familia i poolen så självklart joinade jag där. Mer grillat blev det till middag efter det. Yum!


Tog mig direkt i säng efter det. Klockan var inte mer än sex men jag var redo för en massa slappande. Somnade redan vid halv 10-tiden så hade en hyfsat lång natt till dig. Gillas! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar