onsdag 20 maj 2015

När vardagsångesten är lika med noll

Hallå hallå!

Tisdagskväll och jag ligger och gottar mig i tankarna på senaste dagarna.

Min måndagdag var väldigt bra och mysig. Eller.. Egentligen inget speciellt men bra ändå!

Min värdmammas mamma kom förbi och stannar till imorgon (onsdag). Jag träffade henne när jag var väldigt ny här i PA och det var mysigt att träffa henne igen! 

Min kväll var strålande bra! 

Min värdtjej frågade mig i förra veckan om jag ville gå på musikal med henne. 

Bästa komplimangen jag fått i livet typ haha! "you are literal bae"!

Anyhow! Vi plockade upp hennes vän och sen tog vi oss till musikalen "Rent" som framfördes av High School elever från hennes skola. 


Vet inte vad jag skulle förvänta mig men OJ vad bra det var! Otroligt utmanande musikal att ge till typ 14-18 åringar men de gjorde det sjukt proffsigt, vågat och.. Bara tokbra! Loved it!


Kom hem runt 10-tiden och sov gott efter  det. 

Min tisdag har varit bra den med! Inte så händelserik men fortfarande väldigt bra. 

Idag är min värdkilles födelsedag så han fick lite presenter imorse. Distraherad som han var glömde han massa viktiga saker för skolan hemma så jag behövde rusa efter de till skolan med det. 

Efter det så tränade jag hemma. Armarna var så möra efteråt, haha! Fixade och mötte sen Q efter det. Vi umgicks väldigt kort innan jag skjutsade honom till Trader Joe's då han skulle jobba. 

Hem och blogga och fixa mer praktiska saker. Mer budgeträknande. Det här med att försöka balansera önskemål med nödvändigheter...

Hämtade kidsen, vi tog oss hem och sen tog vi oss allihopa (min värdfamilj, värdmammas mamma och pappa då han även anlänt dagen till ära och jag själv) till min värdkilles basebollmatch. Det var faktiskt jättekul! De vann också vilket var strålande! Jättemysigt att titta med allihopa. 



Vi tog oss därefter till Iron Hill Brewery som är ett ölbryggeri och restaurang. Jättemysigt! En alldeles strålande dag blev det! 


Det här med veckodagar är inte så pjåkigt alltså. Inte som knappt-arbetande Au Pair..

Until next time!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar