onsdag 6 maj 2015

En himla massa spring i paradiset

Finns så mycket att blogga om men så himla lite tid! Så fort jag sätter mig ner för att blogga så dyker någonting annat upp som måste gå före.

Helgen var så bra så! Jag och Kerstin har varit upptagna på olika håll och inte träffats mer än några timmar på fik och liknande på hur länge som helst. I fredags så gick vi dock på bio. Hon plockade upp mig och vi tog oss till Five Below för att inhandla lite nödvändigheter till vår resa in the South.

Smsade henne senare på helgen om solglasögon som vi handlade och fick dethär i svar.. Inte alltid lätt alltså haha... Den här tjejen <3 
Vi fick äntligen ett tillfälle att prata, prata och prata innan vi vid 11-tiden kunde sätta oss i biosalongen och kolla skräckfilmen Unfriended. Den var bättre än vad jag trodde den skulle vara men så himla freaky haha. Som en twist på Pretty Little Liers typ.



Jag snubblade över den här i helgen och det är typ det bästa jag läst på länge... Vet inte varför den träffade så rätt men hur som så gjorde den det.  
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Spenderade resten av helgen med Anthony&CO (som vanligt nu för tiden?!). Vi tog oss med Kyle och Cheyanne till en Farmers Market i Quakerstown. Mysigt! Jag gör så himla annorlunda grejer med de här fina människorna haha. Vi vandrade runt ett tag och de köpte lite grejer. De hade till och med sin egna alligator där för.. Varför inte liksom?


Förlåt inte bästa bilderna här inte.. 
Vi tog oss från Farmers Marketen på lunch på Applebee's innan vi åkte hem till Kyle's föräldrar. Där fick jag in ett snabbt litet telefonsamtal med Sofie, så himla mysigt ju!! Misstag är alldeles utmärkta ibland!

Vi tog oss från Kyle's föräldrar direkt på lite spontangolf. Då de var brandmän så fick de golfa gratis och då det var en så fin dag så det var ju en himla bra idé!

Det var varm och blev kondens på mobilen jag inte märkte där och då.. Därför är bilderna väldigt väldigt suddiga från golfen haha :(



Söndagen fortsatte även den med Anthony, Cheyanne och Kyle. Kyle hade lovat att fixa sin brors trädgård och lånade Anthony som hjälp sååå.. Jag och Cheyanny följde med på det också. Det var tokvarmt (typ 30 grader) och lökigt så tyckte ju lagom synd om de. Medan de slet så körde jag och Chey runt till.. En närliggande galleria och kollade runt och.. Ja underhöll oss med annat. 

Det här är så långt bort ifrån en "vanlig" au pair-helg och jag älskar det så himla mycket då det påminner mig mer om hemma! Fina människor..! 
När herrarna var färdiga så tog vi oss förbi brandstationen "lite snabbt". Det är så lustigt..... Jag stod och tvätta händerna och helt plötsligt kommer Anthony springandes i brandmansbyxor och ger mig sina bilnycklar. "We've got a firecall". Såå himla typiskt haha. Folk bränner alltid grejer när jag är här........... Hur som! De begav sig av och kvar var jag och Chey haha.

Att vara brandman är verkligen en livsstil
Efter ett tag kom de tillbaka och vi kunde ta oss till Anthony's ett litet tag. Skönt att landa lite efter an massa springande :) 

30 grader och sol spelar ingen roll, de springer ändå runt i full kostym.. Var svettigt att bara titta på haha.. 

Ännu en helg har bara ruuuuusat förbi! Fick riktiga soldagar och en så himla go och mysig en farandes från ena grejen till den andra. Anthony skjutsade hem mig och jag kunde säga hejsan till min värdfamilj innan jag gott landade i sängen och tackade för mig. 

Folk driver med mig precis hela tiden haha.. Anthony frågade mig vart någonting var och jag råkade säga "den är i våran bil" då jag menade hans.. Och nu kör han fullt ut på det..."Är det okej om jag använder VÅRAN laddare?", "kan jag använda VÅRAN vattenflaska?" osv osv.. haha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar