onsdag 13 maj 2015

97 dagar - allt handlar om småsaker

Hejsan hallå! 

Min tisdag slutade alldeles utmärkt igår. En mäklare kom förbi på eftermiddagen och kollade in huset, rätt så konstigt ändå! De ska faktiskt flytta till Kalifornien...! 

Efter jobb om min dag så kom Kerstin förbi. Hon var ju på indisk färgfestival i helgen och har fortfarande lite rött hår efter det. Hon hade läst att man kunde blanda bakpulver och vatten, göra en smet och ha det i håret på fläckarna. Vi testade det för att se ifall vi skulle få något resultat. Det fick vi inte.. Vi tittade vidare och såg att ketchup skulle vara effektivt så nu så ska hon testa det istället...

Vi tog sedan en "lyft" (precis som en Uber) in till Philadelphia då jag hade gratis turer. Vi tog oss in till mitten, vid City hall där de hade utomhusbio dagen till ära. Eller faktiskt varje tisdag under sommaren. Patricia träffade oss där och filmen vi tittade på var "Mom's night out". Faktiskt rätt så rolig!



Efter filmen så satt vi där och pratade lite. Det var som rena rama sommarnatten. Jag kan inte fatta hur bra väder vi har haft på senaste! Soligt och skönt. Rätt kvavt ibland för än så länge rätt så behagligt!

Vi tog sedan Lyft hem igen för att komma hem innan curfew. En jättebra kväll!

Dagen idag har varit rätt så lugn den med precis som gårdagen. Jag jobbade imorse, tog mig sen in till Philadelphia igen för att försöka sälja kläder åt min  värdmamma precis som jag gjorde åt mig häromdagen. Var inte riktigt en solskenshistoria men det gick helt okej! Lite pengar skramlades in. 


Jag tog direkt tåget hem för att ta mig till gymmet och.. Nu är det jobb på G. Vi får se vad resten av dagen bjuder på! 

Vidrigt och alldeles strålande bra! 

Until next time! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar