tisdag 19 maj 2015

Fire Expo in Harrisburg

Hallå där!

Är som vanligt så tokigt upptaget! Jag började skriva på det här inlägget sisådär 4 timmar sen. Det gick inte så himla bra då jag precis när jag suttit mig ner behövde rusa till mina värdbarns skola med saker som vart glömda hemma. Hur som! Let's begin.

I lördags vart det väckning tidigt, tidigt för att ta sig till Brandmansmässan i Harrisburg. Jag och Anthony körde till brandstationen med Kyle och Chey och där lastade vi om till en stor van med alla andra nissar som skulle med.

Mässan var faktiskt väldigt cool! De hade allt man kan tänka sig brandmansväg. Det är verkligen en livsstil.... Tyvärr var jag inte så himla vass på kameran dagen till ära..

Omringad av brandmän vart man än vände sig! 
Massa brandbilar och ambulanser att klättra på = glad tjej haha.. 


De här människorna tänker på 1000 saker som man själv inte tänker på alltså,, Fick en massa förklarat för mig och allting vart en "jahaaaa!"-upplevelse! 

Denna bil var rätt cool från Miami, Florida. Tribute till 9/11. På raderna längst ner står namn på brandmän som dog när de försökte rädd andra den dagen. 

Grabbarna grus! 

Sån himla Amerikansk mentalitet haha
 Efter några timmars klättrande och annat roligt så tog vi oss tillbaka hemåt. En lång men himla bra dag!

 Jag är ändå rätt så impad. Anthony & CO är alla brandmän på sin "fritid", volontärbrandmän. De flesta på den där mässan var nog liknande. Det är verkligen en livsstil och det är rätt coolt hur otroligt engagerade och passionerade de är. Det var brandmän från stora delar av landet och det var megacoolt.

Vi kom tillbaka till brandstationen runt 7-tiden? Vi stannade där en snabbis innan vi tog oss hemåt igen. Fick kanske en timme lugn innan tjejerna (Patricia, Kerstin och Marlene) kom och hämtade mig för ännu en roadtrip. Från en sak till nästa! Craziness!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar