söndag 27 oktober 2013

Söndag 26 Oktober

Hallå där!

Dagen har nog efterliknat lite vad en vardag kan innebära här kan jag tänka mig. Jag vaknade 7.30 (sent för att vara min biologiska klocka i USA!) och tog mig ner för frukost. Vid matbordet hittade jag min 6-åring ritandes på fler gitarrer, snart kommer vi ha ett helt band här!

När jag satt och åt min frukost kom min värdpappa in. Jag har inte träffat honom förr då han jobbat och typiskt men sant så blev nog inte första mötet så graciöst då jag satt med munnen full av flingor. HUUUUR trevlig som helst var han i alla fall så om något fick det bara hela situationen att kännas ännu bättre. Jag fick dessutom smaka amerikanska pannkakor med maple sirup. Jag är inget fan av sirap, men det var gott faktiskt. Fullt godkänt!

Jag stannade hemma och passade lite när mina värdföräldrar gick till en nyöppnat mataffär som heter Whole foods som de hyllar till skyarna haha. Min familj äter bara ekologisk mat osv och då är Whole food tydligen drömmen. Dit ska vi tydligen åka någon dag, jag vet nog inte vad som väntar då till och med de som faktiskt är vana med stora affärer säger att denna är stor haha! Hem kom de i alla fall med typ 7 kassar av mat så bra är nog affären ändå ;).

6-åringen skulle ha fotbollsmatch så jag och värdmamman åkte med honom på den. Fullt upp med massor med barn och supergulligt. Han gjorde till och med mål! Efter det åkte vi ner till downtown Rye och tog en kaffe/te, köpte en liten låda att förvara Rainbow loom's i och lite bagels. Vi gick dessutom förbi värdmammans jobb så att jag fick träffa hennes arbetskamrater. Lite allmänt mys helt enkelt. Nu har jag då också kört lite här. Så farligt är det inte just här i Rye men vi får se vad resten av området bjuder på, det kommer ju att bli en hel del körande :)

Rainbow loom var någonting 6-åringen lärde mig redan första dagen. Man har en sak och små gummisnoddar och kan på det sättet göra halsband och armband osv. Jag har fått en hel del armband som han har gjort och vi har suttit och gjort massor tillsammans sen jag kom hit. Himla kreativt och jättemysigt haha. Han fick en låda så han kunde sortera allting då vi satt och gjorde det tillsammans efter hemkomsten:

Före

Efter... Ish.. 

Vi kollade lite film och sen så åkte de iväg på Wildcat weekend som är här i stan med massa aktiviteter. Jag var kvar här hemma och skypade med mina flickor Moa och Tuva. Tog igen lite på livet och pratade allmänt. Mysiga flickor!



Vad har mer dagen bjudit på? Jag gick efter samtalet ner och åt mat med familjen. Vi satt oss och myste framför Turbo med quesadillas och frukt. Filmen var ju jättemysig! Haha jag är ju svag för tecknat och animerat när det kommer till Disney och Pixar så mycket bättre än Turbo blir det väl inte ;) 


Nu är jag otroligt trött. Det märktes nog då jag praktiskt taget blev uppskickad på rummet. I morgon är en ledig dag som nog kommer spenderas med att göra att "måste"-saker som vi skulle ha gjort idag (och igår.... hahhahaha! Dagarna är långa och händelserika men halvproduktiva!). Vi får se. Jag ska ut och köra med också så att jag vänjer mig vid alla olika slags vägar de har här. 

Nu ska jag VERKLIGEN sova.

Until next time amigos! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar