torsdag 24 oktober 2013

Förberedelserna inför...

Hejsan hejsan!

I morgon är sista dagen på denna orientation. Sjukt fort men långsamt har det gått liksom. Det har varit sjukt roligt varvat med mindre roligt blandad med långsamt osv men sjukt fort har det gått i slutändan. En bra start måste jag ändå säga att det har varit. Vi har bott flott med bra "lärare" men man känner sig verkligen nådigt redo att ta sig härifrån nu. Det är ju inte orientation som är mitt mål. Mitt mål är min värdfamilj och allt vad det innebär, det är ju där som hela den här bergochdalbanan börjar på riktigt.


Min säng som tagit så fint hand om mig senaste nätterna..
En liten liten del av det vi sysslar med på orientation


Jag har precis packat klart mina väskor (ännu en gång!!!!) för avgång till värdfamiljen i morgon. Jag är så sjukt taggad men hela tanken på att bli hämtad här av en familj jag inte har träffat förr är onekligen svinläskigt. De är som vanligt otroligt gulliga så än så länge är jag inte speciellt nervös. Vi får se. I morgon kör vi orientation fram till klockan 15.00 sen kommer folk börja droppa av till olika tågstationer flygplatser eller bli hämtade här på plats (där ingår jag). De kommer och hämtar mig ca klockan 4 vilket innebär ca 22 svensk tid! En tanke som lockar riktigt mycket ska bli att ÄNTLIGEN packa upp och få känna sig hemma någonstans.
Jag kom på att jag egentligen inte berättat så mycket här. Jag ska bo hos en familj med mamma, pappa och tre barn (pojke 12, flicka 10 och pojke 6) i en stad ca 40 minuter norr om New York City i ett år. Det ska bli ett redigt äventyr och jag har som sagt inte träffat familjen än men det känns verkligen som att jag har så otroligt lovande förutsättningar för att få ett alldeles utmärkt år. Jag är så taggad på imorgon alltså! Bring it on! :D

Until next time amigos! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar