onsdag 30 oktober 2013

Så... Dagen idag då då?

Idag var tanken att vi skulle lämna in min bil på oljefilters-byte i White Plains (se föregående inlägg för karta om det skulle vara så att det vill has). Jag gick därför upp lite tidigt i morse för att hinna med lite innan. När jag stod i duschen sa min värdmamma att det inte riktigt behövdes p.g.a en anledning jag inte hörde. Jag var alltså ledig till tre (som jag är alla dagar med sovmorgon. Jag tog det lugnt då, kollade in lite intressanta pluggkurser att läsa i januari (mer om det i något annat inlägg?), lyssnade på musik och kollade lite TV. Intressant där också. Jag kollar aldrig TV annars. Nu när jag har så otroligt galet utbud på TV-kanaler har det bara blivit så att jag kollar TV lite då och då. Så intressant och se någonting som är annorlunda från hemma.

På tal om TV och annorlunda från hemma.. Ish i alla fall. Idag (igår för er) så är det ett år sedan stormen Sandy slog till här i området. Min egna värdfamilj blev utan el i tio dagar. De hade en annan familj här och fick helt enkelt göra det bästa av situationen precis som alla andra som drabbades.De har någon generator som fick några lampor att funka tillsammans med lite andra saker.  På TV har det varit intervjuer och bilder från Sandy hela dagen. Det går också en reklam väldigt ofta. En reklam om hur "New Yorkers" kämpade på efter stormen och började bygga upp sin community igen efter allt som hände. Lite intressant att se. Också intressant att se filmer från förra året och höra historierna. Man hörde ju sådant förra året också men nu har man själv faktiskt varit vid områden som var under vatten förra året. Inte som hemma helt enkelt!




Spenderar mycket tid med de här gullisarna. Så otroligt fina hundar!

Min värdmamma kom och hämtade mig vid två så att vi kunde åka och hämta bilen på verkstaden. Vi körde som sagt till White Plains som är en större stad i närheten. Vill gärna dit och inhandla mer nödvändigheter som jag kan behöva men får se när det finnes tid för det. Måste ju hitta en outfit för halloween! Jag har fått en häxhat från min värdfamilj, nu är det bara resten om ska fixas, har sisådär 1 dag på mig.. Haha!

Jag körde hem från White plains så det blev lite stor-vägs-körande vilket inte var jättefarligt jag är bara lite rädd att någon ska dra ett idiot-drag helt plötsligt.. Som tur var slapp vi sånt haha. Vi hämtade up kidsen och begav oss hem.

Jag har praktiskt taget testat någonting nytt i matväg här varje dag sen vi kom. Idag blev det chicken pot pie. APPROVED! Jättegott var det :)

Frukosten i morse. Jag jobbar på det där med lönnsirap alltså haha! ;)  

Nu har jag ju fått en liten beställning också haha! En bild på huset och mitt rum. En bild på mitt rum kan jag ju fixa när som helst. En bild på huset måste jag dock kolla med min värdfamilj  innan om det är okej men jag kan ju verkligen säga att det är jättecharmigt! Blir fortfarande lite förvånad när jag ser det. Känns så konstigt att bo i ett sådant hus som man själv kan gå och kolla efter. Jag går fortfarande och blir fascinerade av hus här i närheten för att sen komma på att vi själva faktiskt bor i ett sådant vi med. Får se om jag kan dela med mig :).

I morgon ska jag träffa en svensk tjej här på Starbucks i Rye, ska verkligen bli jättetrevligt så det ser jag fram emot. Imorgon ska vi karva (?) pumpor också. Det har jag aldrig gjort förr så det kommer att bli jättekul!

Until next time amigos!

1 kommentar:

  1. Hej! Hittade hit via min "jobb" fb, vad roligt att se hur bra du trivs:)! Jag lovar att familjen är superglada för att de fick just dig!! Allt gott på din resa/ Gamla mentor Linda

    SvaraRadera