onsdag 23 oktober 2013

New york tour

Hallååå!

Jag måste bara säga att jag är otroligt lyckligt lottad som har chansen att få vara här... En heldag på orientation kan ju låta väldigt tråkigt men jag tycker för det mesta bara att det varit sjukt inspirerande.
De som har sitt prat här är faktiskt riktigt duktiga på att prata och jag blir sjukt taggad på att ta mig till min värdfamilj och börja hela den här resan, make it count!

Vid 4 PM var det dags för New York turen och det var ju också hur inspirerande som helst! Min absolut första gång i New York. Vi tog en liten tur med start vid Rockefeller Center, till Times Square, utsikt mot frihetsgudinnan, titt på Ground Zero. Gata upp och gata ner. Otroligt cool stad och hur grymt är det inte att jag kommer ha chansen att lära känna den här staden ännu bättre?! I am indeed a very lucky girl!




Rockefeller center




View from Top of the Rock


Halvt oklar bild från Times Square. Svenska representanter! Jag följer helt enkelt inte det blonda modet ;) 
På torsdag kommer värdfamiljen hit till hotellet och hämtar mig. Så laddad är jag på det samtidigt som jag gärna vill ta vara på mina dagar här på orientation. Borde ju egentligen verkligen sova just nu! Klockan är runt 11 och jag har sovit 10 timmar de andra nätterna, kommer nog vilja göra något liknande i natt men telefonen ringer och väcker oss 7 imorgon bitti. 

Jag får också höra att "jag har velat höra av mig tidigare men........". Kom igen nu! När jag har någonsin varit läskig? Slå gärna iväg någonting, det gör ju min dag! Jag försöker vara så lätt att nå jag bara kan men tidskillnad, brist på wi-fi och/eller utbildning gör det lite krångligt ibland, annars är jag verkligen hur nåbar som helst så kör hårt! Facebook och skype är nog de lättaste och mest ekonomiska sätten :) 

Tills nästa gång amigos, Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar