torsdag 31 oktober 2013

lunchdate, bookfair & pumpkin carving

Hallå där!

Ännu en dag har passerat, bara sådär! Dagarna går så himla fort här!

När jag vaknade i morse (sent på riktigt faktiskt!) så var det en hel byggarmé här utanför. Det var mätutrustning och allmänt kaos haha. Jag började preppa inför en lunchdate med en svensk tjej, Julia, som bor i White Plains, samma stad i närheten där vi lämnade bilen igår :) .

En tjej kom förbi som skulle trimma hundarnas hår. I Sverige tar man hundarna till timmaren, här kommer trimmaren hit med en mobil hund-trimmnings-salong. Självklart! Jag hade hur som helst inte tid att vänta på att hon skulle bli klar med det. Jag lämnade henne med lite fria händer i huset (självklart med tillåtelse från min värdmamma) och tog bilen "downtown" :). Vi käkade pizza vilket var min första pizza här i staterna. Helt galet vad olika pizzor de hade. HUR mycket att välja på som helst (till och med en tortellini-pizza som fascinerade mig lagom mycket.. haha! Vi tog i alla fall en kycklingpizza. Hur gott som helst!


Efter pizza blev det kaffe på Starbucks innan vi åkte olika håll. Jätte trevligt var det verkligen så fler gånger får det absolut bli :)

Jag åkte hem och gosade lite med de nytrimmade hundarna innan det var dags att åka till barnens skola och hämta de. Dagen till ära var det book fair på barnens skola. I deras idrottshall var det bord efter bord fyllda med böcker för alla syften och alla åldrar. De bjöd på mat samtidigt som de var lite underhållnings osv. Himla kul och mysigt att se var det i alla fall :)

Fokus är kanske inte bäst, men en bild får man

Efter åkte vi till ett ställe där vi köpte lite mer grejer till halloween att pynta huset med. Det är ju imorgon! Jag har nu karvat min absolut första pumpa. Haha! Väldigt kletigt men otroligt mysigt var det. We made a mess men det var det allt värt ;)




Under progress




6-åringens pumpa som till och med fick "hår"

10-åringens pumpor
Våra pumpor tillsammans

Glow in the dark-spindelnät!
Efter det har det varit lite lugnstund, läggdags osv. En alldeles lagom dag! Folk ser så mycket fram emot i morgon så det ska bli jättekul att få uppleva det. Bring it on!

Medan jag skriver det här kollar jag på world series final i baseboll. En sport jag kan absolut ingenting om.... Rätt lag vann dock! 12-åringen hejar på Boston Red Sox, grattis till de! Hahaha :) Det jag tänkte på var i alla fall att det kom en reklam för astma medicin och reklamen fokuserade mer på sideffekter typ........ "Denna medicin ersätter inte din xxx, prata med din läkare om din tunga svullnar. Har du dålig njure, lever eller liknande så ta inte medicinen. Prata med din läkare om att kombinera denna medicin med annan medicin, även om det är ögondroppar (de sa seriöst sådär!!!!!!!!)..........". Lika mycket som de fokusera på produkten pratade de sedan om massa annat tjafs. Inte som hemma helt enkelt. hahaha!

Until next time amigos!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar