tisdag 29 oktober 2013

Hallå där!

Jag vet att jag inte bloggade någonting igår, väldigt fint av folk att observera det faktiskt haha :) Tanken från början var ju inte att jag skulle blogga varje dag, det är bara så det blivit när den här resan började. Får se om det blir någonting jag fortsätter med :)

Igår var ännu en dag likt vardagen här. Jag längtar ändå lite tills man får in rutinerna i det här livet och verkligen kan känna att man hjälper till. Nu är jag mer bara en medföljare men det kommer väl med tiden. Det här med att hoppa in i andra människors vardag är inte någonting man bara gör sådär men än så länge skulle jag väl säga att det har gått väldigt bra.

Gårdagen började i alla fall runt 8-tiden då jag gick upp och gjorde en riktig go'-frukost (ännu en gång!) för att sedan ta bilen och bara ut och köra. Jag hade lite ärenden som jag skulle göra. Det första jag gjorde var att ta mig till banken för att skaffa ett konto. Jag fick även lön för första gången, så nice! Min livs första check, haha! Den toksnälla familjen jag har gav mig betalt även för förra veckan (introduktionsveckan). De ska inte göra det men ja... Jag vet inte.. Jag har hamnat hos otroligt vänliga människor helt enkelt.

Banken gick smidigt! Jag har nu ett amerikansk bankkonto, bra grejer!


Otroligt vackert och behagligt här fortfarande :)  
Bilen jag kör är stor! Men so much fun though!

Den fina Acuran jag kör har en superbra GPS som hjälper mig alldeles utmärkt (ska dock förhoppningsvis kunna ta mig runt utan den snart!). Med dennas hjälp hittade jag till en CVS pharmacy (vad är det här liksom? Det heter apotek men är som ICA ungefär) där jag köpte saker jag inte fick med mig ifrån Sverige.

Givetvis kom detta i en pappåse á la filmer haha
Vad gjorde jag sen? Jag tog rådet och bara körde! Jag körde runt runt runt, jag kom vilse, jag kom rätt. Runt runt runt. Jag visste att jag skulle skjutsa min 6-åring till tennisträning på eftermiddagen så jag  slog in det på GPS:en, åkte dit, åkte bort, slog in det igen, åkte dit igen osv osv.

Jag bor i Rye som är till höger i bild. Jag åkte till Harrison flertal gånger, jag åkte till Mamaroneck (där det för övrigt var jättevackert!) och tillbaka två gånger och åkte även mot Rye brook lite fram och tillbaka. Vägarna här är ju inte alls som hemma. Helt okej gick det ju absolut men det är ju så mycket skyltar överallt så det är som att det är rörigt på gatarna. Mindre viktiga skyltar tar uppmärksamhet från viktiga skyltar = inte bra.. Haha men åker jag runt lite sådär så blir det nog bra ändå :) gäller bara att man blir van med det.

Åkte hem och tog det lugnt, preppade för min 6-årings träning så att vi kunde åka direkt när hans mamma transporterade honom hem från skolan. Kollade sen på träningen som var supergullig för att sen åka hem och ta det lugnt resten av kvällen. En bra dag i sin helhet! Klart att det kanske inte alltid går så smidigt som jag förklarar det men de är verkligen otroligt lätta barn att ta hand om, de är så snälla och självständiga så större problem är det ju inte :)


Ni ser vad jag gör? Jag tänker att jag inte har någonting intressant att tillföra, sen slutar det med att jag sitter här och skriver hur långa texter som helst.. Haha! Min arbetsdag var hur som helst en bra en. Sakta men säkert kommer man ju in i det här. När man sen verkligen blivit varm i skorna kan man ju vidga sina vyer lite. Finns ju massor att göra i närheten och jag är så taggad på att upptäcka så mycket jag bara kan!

Skriver om dagen idag i ett annat inlägg istället så det blir lite mer övergripligt, 

Until next time amigos! (rätt snart alltså ;) )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar