onsdag 24 juni 2015

Två dagars jobb, fem dagars ledighet.

En vecka helt i min smak. Eller nu ska vi inte alls vara såna. Att jobba är faktiskt inte allt så farligt.

Jag bor nu delvis ur en resväska! Min byrå ska slängas i flytten så... Ja nu börjar packandet! 
Måndag var första dagen på lovet som jag var själva med barnen. De segstartar alltid på morgonen men sen åt vi frukost/brunch/lunch och spelade Scrabble. Jag har typ aldrig spelat det seriöst men det gick faktiskt himla bra och var jättekul.



Varje gång mina värdbarn får tag i min telefon har jag typ 100 fler bilder än innan.. 100 bilder som ser likadana ut haha.. Tusen tack nissar.. -.-
Killens kompis kom över och de kastade fotboll medan jag och tjejen hängde. Körde runt killen lite efter det. Donerade mer grejer till massa olika organisationer och kunde till sista landa hemma för lite middag.

Tog mig på kvällen till gymmet och sprang in i en av parkeringskillarna som tydligen också tränar där. Massa biffar på gymmet på kvällarna. Inte lika roligt att träna då haha. Att känna människor är ju en annan böna dock så det vart ett roligt pass efter det haha. En bra måndag!'

Värdtjejen hade en muterad ögonfrans haha! 
Tisdag var rätt upptagen. Tog mig till matbutiken snabbt på morgonen. Umgicks lite med killen. När tjejen bestämde sig för att vakna (riktig tonåring.. I'm telling you..) så tog vi oss ut på lunch för att inte vara i vägen för städarna. När vi väl kom hem igen så tog vi oss direkt till poolen. Var hur mysigt som helst! Vi stannade där ett bra tag. Flöt runt, lekte lekar och bara var. Strålande bra ju!

Efter allt poolbadande så tog vi oss till vänner av familjen som just nu tar hand om sex små kattungar.  SÅ DÖ SÖTA! Kattungar alltså.. Någonting alldeles speciellt.


En hade en infekterad tass och hade fetaste grejen på tassen. Fortfarande så himla energisk dock. SÅ söt. 

Sjukt busiga!



Vi tog oss hem och det som hände efter det var VÄLDIGT intressant. Det blev mörkt som att solen gick ner på två sekunder och från ingenstans så började det ÖSA ner. ÖSA. Jag menar som att någon håvade hinkar med vatten från himlen typ. Och det blixtrade och dundrade i MASSOR. Vi satt inne och såg på när stora grenar föll ner från våra träd i trädgården. Lite väl spännande var det kanske... Höll i sig i cirka en timme (?) med blixtrar och dunder. Det blixtrade och dundrade på samma gång liksom så det var precis över oss.

Hur som. När det blåst vidare så tog jag mig till gymmet. Sa godnatt och hejdå till min värdfamilj som tar sig iväg tidigt morgonen efter (imorse).

Att ta sig till gymmet var intressant det med. Småkvistar som blåst och regnat ner från träd låg på vägarna och rödljus i större korsningar var även utslagna så det var lite kaosartat. Själva gymmandet gick bra dock. Var nöjd och glad med hur speciellt springandet innan gick. Tränade ben rätt så effektivt och tog mig sen hem. Väl hemma kom jag fram till att jag fortfarande hade en hel den energi så tog mig ut på ytligare en springtur. Detta mötte mig då:





Vilken jäkla storm.....

Kom hem dryyyypande i svett och kunde nöjd och glad gå till sängs.

Imorse skulle vara den första morgonen på åtaliga veckor som jag tog sovmorgon. Gick sådär då min värdmamma smsade mig vid 6 när de gav sig av och jag vaknade av det. Sen när vaknade jag av sms? Jag är ju typ en supersovare! Efter det var det rätt så kört... Var mest så att jag blundade till och från tills jag slutligen gick upp vid 8-9tiden.

Väntade på en termitkontrollant som skulle kolla huset och tog mig sen iväg till gymmet. På "normaltid" dagen till ära! Fick det här smset igår:

Från en av parkeringskillarna, så det märks väl att man varit borta haha :) 
Det var faktiskt mysigt. En man på gymmet som alltid är jätteglad och alltid går runt med en tandpetare i munnen är där typ dagligen precis som jag själv. Vi brukar hälsa när vi vandrar förbi varandra då man börjar känna igen varandra efter ett tag. Idag så lämnade han gymmet samtidigt som jag kom och vi drog en lite längre hälsning (innebär: istället för bara "hi" så blir det "hi, how are you?" "oh great" "have a nice one!" hela den raddan"). Sen la han till "you're here late today!". Gosiga människor som märker av ens närvaro haha.

Tog mig efter gymmet in till Philadelphia och vandrade gata upp och gata ner för att få lite ärenden gjorda. Tog mig hem och gjorde det jag alltid gör när jag är hemma själv: baka! Haha :D

Nu sitter jag vid poolen och bara njuter. Det är inte så himla kvavt idag tack vare allt blixtrande och dundrande igår så det är bara perfekt här ute. Lite idylliskt sådär. Njuter till fullo!

Stormen igår får det att se lite oredigt ut, men det är mysigt. 


Ikväll plockar jag upp Kerstin då vi ska på bio och se Inside Out. IMDb viskar i mitt öra att den har premiär i Sverige 28e Augusti (där den kommer heta "Insidan ut".......... Originellt -.-) så jag kan ju berätta om den är sevärd eller inte efter ikväll men den har grymma reviews så jag ser fram emot det!

Imorgon efter gym och fixande och trixande så ger jag mig av till NY över helgen. Ska bo hos gamla värdfamiljen och ser fram emot det sååå mycket. Livet på en pinne alltså. I love this!

Är faktiskt supertaggad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar