tisdag 30 juni 2015

A weekend at "home"

Såååå... Lördag morgon i NY! Lillkillen var iväg på en förhandsvisning av Minions the Movie och storkillen tog sig iväg på tennisturnering. Tjejen var kvar men sov rätt så lång tid så det var rätt så dött på morgonen.

Av ren vana (eller?) så började jag rensa lite i huset haha.. Jag fixade till köket och min gamla värdmamma kom ner och sa "What are you up to? You can't help yourself, can you?" och hon har så rätt haha. Ordning och reda, tack! ;)



Hur som. Hon skulle ta sig till jobbet och jag frågade då om jag kunde få låna en bil när det var dags att hämta Kerstin. Hon sa att jag kunde ta BMW. Sen sa hon att jag om jag släppte av henne på jobbet så kunde jag få ta hennes nya Cadillac. Vi bestämde oss tillslut för att göra så. Helt, helt, helt sjukt egentligen. Jag och min värdmamma har pratat så mycket strunt om den bilen haha. Hur den är stor som en tanker/båt och hur man inte får plats i parkeringsplatser ibland. Men... Ja.. There we go haha!

För mig personligen är Cadillac en bil jag typ.. Hör om.. Men aldrig i mitt liv trodde jag skulle köra själv haha

Efter att Kerstin helt virrat bort sig både en, två och tjugo gånger så kom hon tillslut fram och vi hoppade in i tankern och tog oss iväg hemåt.



Vi tog ett litet stopp i min värdmammas butik. Har pratat så mycket om den så jag ville visa Kerstin lite. Den är så fin den men alldeles för dyr haha..!



Vi tog oss sen hem för mat innan vi tog oss till the Palisades mall vilket är en av de största köpcentrumen i Amerika. Det regnade en massa så det passade ju utmärkt! Vi jagade underkläder på Victoria's secrets och hade det bra haha.

The Palisades mall har en klätterställning som sträcker sig typ.. 3-4 våningar i mitten av köpcentrumet. Jättekul!

Kerstin testade en balklänning i en butik.. Haha!

Tog oss sen tillbaka hem för lite middag och mys framför tvn. Vi kollade lite av Magic Mike, fixade matsäck för dagen efter och... Släpade sen upp till vårt rum då vi båda var dötrötta.



Ville bädda vår säng innan Kerstin tog kort men det fick man minsann inte
Söndag var jag uppe hyfsat tidigt då jag ville spendera tid med kidsen innan det var dags för mig och Kerstin att ta oss in till City. Det gick sådär... Tjejen och storkillen sov och lillkillen var plågad av en grej i hans mun han hade fått på fredagen. Han ska preppa sin mun för tandställning och hade därför en stor jäkla grej i gommen. Grejen var den att denna grej gjorde det svårt för honom att prata och JÄTTESVÅRT för honom att äta så han var inte alls på humör. Aldrig sett mitt lilla pyre så nere så det var inte kul :/ ..

Morgonen med värdfamiljen blev ändå rätt så bra tillslut. De är så mysiga och så välkomnande så mer kan jag ju inte be om. Det blir kul att spendera lite mer tid med de i Augusti innan det är dags för hemfärd till Sverige.

Kerstin och jag tog oss till City där de hade Pride paraden dagen till ära. I år har de ju även någonting extra att fixa då same sex marriage nu är lagligt här i Staterna så det var galet.







Vi tog oss upp i Empire State då jag aldrig varit där (bara Top of the Rock två gånger) och Kerstin sa att hon aldrig varit där. Fail var det ju när det visade sig att Kerstin varit där uppe men inte i Top of the Rock.. Bra när man har en kompis som håller håll haha ;).



Hur som. Vyn var självklart fantastisk och.. Jag blev självklart så himla iffy där uppe. Jag kan inte fatta att jag lämnar det här snart. Min värld här borta. Mitt liv här borta. Mina möjligheter här borta. Det är svårt att beskriva riktigt.. Jag vill ju inte spendera resten av mitt liv här borta.. Men lite till hade varit rätt så härligt..... Så delad. För jag är ju taggad ändå. Fram och tillbaka. Konstant.



















Vi tog oss därifrån till Panera bread där vi spenderade några timmar innan det var dags att ta bussen hem. Vi hade ju dock tyvärr separata bussar hahah......

Kerstin och jag bokar vanligtvis allting tillsammans. Eller att en bokar men för båda, och att den andre sen betalar tillbaka. Nu när vi för en gångs skull bestämt oss för att inte göra så vart det ju såklart tokigt haha. Kerstin bokade sina biljetter först, jag bokade några dagar i efterhand. Vi använder oss av två bussbolag, Megabus och Greyhound. Kerstin hade bokat med Greyhound medan jag bokat Megabus.. Så det funkade ju inte så himla bra haha.....

Jag kom hem runt 11-tiden på kvällen efter en utmärkt helg i NY med utmärkta människor. Glad tjej!

Until next time

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar