fredag 26 juni 2015

Lägger mig med ett leende på läpparna.

Honey, I'm home! 

Lite så jag känner just precis nu. Jag tog mig till Cardio Kickboxing imorse. Kom hem och fixade till huset och hade sedan min fina fina Kerstin kommandes och hämtade mig. Hon skjutsade mig till tågstation där min buss mot NY avgick ifrån och för det är jag så tacksam så. 

Jag var inte speciellt smart när jag bokade busstid. Jag tänkte att "3 blir strålande! Då kan jag träna och ta min tid på morgonen men ändå ha tid att spendera med de på kvällen". Rusningstrafik tänkte jag inte märkvärt på. Inte ett smart drag! 

Hade så otroligt tråkigt haha!

Jag skulle komma till ny vid 5.30pm. Kom inte fram förrän 7pm.. Jag såg skylinen som en retning då den var så nära men ändå så långt borta... Vi stod stilla i köer in i tunnlarna och det tog evigheter :(




Var sen så stressad att jag helt virrade.. Olikt mig själv! Jag hoppade på rätt tunnelbana uptown men gick av en station för tidigt av någon anledning. Upptäckte det och kastade mig på bästa logiska tunnelbana som visade sig vara en downtown EXPRESS. Jag for 20 kvarter i fel riktning och var nådigt bitter på grund av det. 


Väskan jag hade med mig (som jag lämnar här tack och lov!!!) var lite tung och lämnade avtryck haha...

Kom till slut fram till Grand Central och satt mig på ett expresståg till Rye. Hämtades där av mina fina hjärtan! Kira (den nya au pairen), lillkillen och tjejen tillsammans med tjejens kompis. Då himla mysigt! 

Vi har sen dess bara hängt i massor. Självklart har de byggt om ännu ett rum här i huset. Renoveringarna i detta vackra hus slutar aldrig. 

Min värdmamma kom hem efter ett tag då hon varit på partaj och det var såååå mysigt att catch up. Vi pratade bort timmarna och nu är klockan snart 1 här borta. Tänka sig haha. Dags för sömn och sen har jag en mysig dag framför mig imorgon. 

Spenser!!! Träffar förhoppningsvis honom imorgon! 

Jag är så himla lycklig! Good night and until next time! 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar