onsdag 24 juni 2015

Revisiting DC, monster truck show in NJ and road trip to Vermont!

Hejsan hejsan.

Helgen och de två dagar som varit denna vecka har sprungit förbi och varit strålande. Helgen kändes för övrigt som en endaste lång dag haha. 

Fredagkväll så tog sig min värdfamilj och farföräldrarna iväg på middag hos vänner. Den potentiella köparen av huset ville dock komma tillbaka med sin bror som var arkitekt så jag var kvar hemma för att välkomma de. 

Denna köpare har kommit till huset fyra gånge på tre dagar. En gång med man och en son. En annan gång med man, mamma, tre söner och en dotter. En tredje gång med endast en son och dotter och nu fjärde gången med man, två söner och bror.. Och vi har verkligen bent over backwards för att få ihop det för de.. Bra är ju att de är tacksamma och uppskattar det i alla fall haha. 

Då jag var fast hemma så kom Kerstin förbi och kollade film och åt glass. Alldeles lagom fredag det där alltså! Meningen var också att jag inte skulle spendera lördagsdagen med Kerstin då hon hade en klass i Washongton DC. Vi skulle träffas på kvällen för att gå på en monster truck show men.. När vi började räkna timmar märkte vi att det var himla tight med tid med körande osv. Skämtsamt sa Kerstin "men.. Om jag plockar upp dig 6 imorgon bitti när jag åker till DC, sen vandrar du runt i fem timmar och sen kör vi tillsammans från DC till New Jersey?". Vi skrattade lite, tittade på varandra, och sen var det bestämt haha. Kerstin skulle hämta upp mig vid 6 lördagsmorgon. 

Sagt och gjorde! Jag steg upp med tuppen lördagmorgon (vet ju som sagt inte vad sovmorgon är när jag är med den här tjejen). Kunde till och med säga hejdå till fina farföräldrarna som gav sig av hemåt till Detroit, MI samma tid.

DC är ca 3 timmar härifrån och jag har ju velat åka tillbaka dit så kanske var det här en strålande idé haha!





Alla stater har egna registeringsskyltar och i DC kan man se bilar från hela landet. Många stater har någonting specifikt för staten. Något som utmärker den. Jag såg en bil från Idaho och tyckte det var hur kul som helst. "Famous potatoes"? 
Kerstin hade sin lektion på ett av de många museerna i DC. Jag släppte av henne, parkerade bilen och promenerade sedan själv till The air and space museum.




Kerstin lektion skulle vara i fem timmar men man fick gå när man var färdig. Galningen ringde mig 2 timmar senare och sa att hon var färdig haha.. Helt galet.

Hon kom till The air and space museum hon med innan vi vandrade DC's gator och sen behövde bege oss till NJ.

Jättekul! Det var så himla vart i DC så jag och Kerstin gick in på ett Bed, Bath & Beyond och där hade de Ballerina!!!
Vi bokade för några veckor sen biljetter till en Monster truck show. Något annorlunda och vi fick ett superpris så det var ju värt det!


Vi tog oss till Miller's farm vilket bokstavligt talat var en farm och fick se en redig show. Det var jättekul! 






Vi kom hem till mig vid 10-tiden igen, sov i några timmar och gav oss sen av till Vermont strax efter 1-tiden. Våran sista långfärdsroadtrip!!! 

Vermont kallas "green mountain state" och jag fattar verkligen varför! Det är massor massor massor med skog och backe upp, backe ner. Jättefint! 

Vi tog oss som första stopp till Ben and Jerry's factory som är i Vermont! Jättekul faktiskt haha. Vi fick en tour av fabriken och gick sen till the flavor graveyard där gamla BJ's smaker hade sina "gravar" haha.. 



Denna hängde minsann på väggen där! Swedish rep!

Vi tog oss därifrån till Vermonts huvudstad Montpelier som var TOTALT ointressant haha. Sjukt förvånande men det fanns verkligen ingenting tyvärr.. Vi bestämde oss att ta oss hemåt därifrån och kom hem tidigare än vanligt. 


Vi har alltid alltid alltid haft sån tur med vädret på våra resor. Denna gången regnade det stora delar av dagen men.. Vägen hem var i alla fall himla fin!
Bara sådär så har våra galna roadtrip kommit to an end. Vi har inga fler helger att planera roadtrips på haha.. Det har varit galet och så himla kul. Har lovat att jag ska försöka räkna ihop hur många mil det blivit. Får se när vi kommer till det haha..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar