torsdag 18 juni 2015

Livet i sitt instabila stadium

Allting är smått kaotiskt här just nu. Jag har en tavla i duschen, en uppläggningsfat med frukt i ugnen och det ser ut som att jag redan har flyttat ut ur mitt rum.

Flyttider. Är det inte härligt? Igår var de och tog kort på huset så vi har jobbade på att få det perfekt och jag måste säga att det såg och ser himla bra ut.

Vi kan börja med att jag hade en farofylld men lugn helg. Vi hade ett Shop.com möte hemma hos Will fredagskväll.

Lördag så kom Kerstin över och hängde vid poolen. Det var en varm dag så det var guld värt!



Vi tog oss sen till Philadelphia Art Museum där vi fick gratis parkering tack vare Eric (en av parkeringskillarna på gymmet). Sparade 100kr! Att känna människor är strålande bra ibland alltså haha!



Jag, Kerstin och en tysk tjej som heter Stephi vandrade runt lite där och tog kort. Det är rätt så fint där borta alltså!

I Söndags tog sig jag och Kerstin till en vattenpark i Wildwood, NJ. Har inte en enda bild från vattenparken då vi båda lämnade mobilerna i bilen men det var kul! Massor med sol, vattenrutchkanor och härligheter. Inte illa alltså!





Denna veckan då? Mina värdföräldrar är i Kalifornien och kvar är jag med de fantastiska farföräldrarna som hjälp. Det har varit så himla mycket som pågått på sistone! 

Man märker att min värdmamma kommer hem torsdagkväll då min fredag är TOM!
Barnen har varit överallt och ingenstans. Vi hade igår en real estate photographer här för att ta kort på huset. Även städare, fönstermänniskor, mäklare, hustittare.. I måndags var målare här till och från, och folk som vill köpa grejer och huset och.. Allt möjligt! Det är busy days alltså! Men men men.. Allting går ju bra.. Så jag är nöjd.

Idag är jag absolut mot det tröttare hållet. Det har varit långa dagar och inte lika långa nätter på senaste. Är redo för min värdmammas hemkomst imorgon måste jag säga!

Bokade mitt flyg från Denver tillbaka till Philadelphia i Augusti! Så exciting! 

Värdtjejen var borta på en sleepover igår kväll. Killen hade en kompis över idag. Mäklaren kom över. Potentiella köpare kom över. Värdtjejen behövde plockas upp... Farföräldrarna var borta.. Jag var överallt och ingenstans. Allting löste sig ju givetvis ändå! '

Alldeles FÖR många minnen har nu tagit ner pågrund av fototagningen. Tveksamt om de kommer upp igen då det snart är dags att packa för gott.
Så här tomt är det vanligtvis inte.. 
Denna eftermiddag innehöll Panera Bread och froyo med värdbarnen. Det var mumma och jättemys. Resten av dagen har varit lite mer känslosam. Fick spendera lite tid med min fina värdtjej. Hon hade det superkul med sina vänner och.. Det var ju såklart både superbra och inte alls roligt. Det är inte kul att flytta 6 timmars flygresa från sina närmsta vänner. Inte i den åldern hon är i... Efter en massa kramar och lite prat så var modet lite bättre i alla fall. Det är inte lätt när det är svårt!!!

Jag är verkligen i den här familjen i ett superintressant skede i livet. Det är så mycket praktiskt som händer och sker hela tiden, samtidigt också en massa emotionellt. Det är en massa balanserande i vardagen. Tidsmässigt, rent praktiskt, pengamässigt... Allt möjligt. Jättestressigt men samtidigt väldigt mycket väntande och stillastående. Jag tycker det är jättekul att vara här och hjälpa till, samtidigt är det inte alltid så enkelt att veta vad man ska göra och hur man ska hantera saker.

Vardagen är spännande här. Den är också så rolig! Ser fram emot helgen rätt så okej-mycket men vardagen är ju inte så tokig trots allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar