onsdag 9 juli 2014

Veckan som varit + 4th of July

Veckan som varit.

Hallå hallå! 

Veckan som varit var en kortis måndag-torsdag. Både 12-åringen och tjejen har läger så det har mest varit jag och lillkillen och vi har badat pool, byggt lego, spela fotboll, varit på småäventyr, till och med pluggat lite. En het vanlig vecka typ. 


Den helt vanliga veckan blev ju förresten lite annorlunda när 12-åringen gjorde illa stortån på tisdagskvällen och typ bröt den. Han kunde inte åka på läger sista två dagarna av veckan (onsdag + torsdag) men hade en tennismatch på onsdagen som han till och med vann haha. 

Skola som vanligt har det varit men onsdagkväll var det helt kaous. Regnade så otroligt, otroligt mycket! Helt galet. De ringde och larmade om "severe thunderstorms" och det var ju också helt sant. Det var blixtar och åska om vartannat den kvällen. 

På torsdagkvällen fick jag in skräcken! Berättade för min värdmamma att jag faktiskt funderar på att lämna de. Såååå bitter blev hon till att börja med men det blev bättre efter ett tag, tur tur och nu är i alla fall det fixat. Så skönt då det varit typ mega ångesten! 

Fredag och lördag hade jag ledig då det var 4th of July weekend. 4th of July är Amerikas Independence Day och också födelsedag. Min 4th of July började 4AM då jag skulle se Ed Sheeran med Or och Nitzan in the City. Dave var alldeles galen och jättesnäll och kom från Long Island och tog mig till city. Logiken sviker lite men åh så tacksam. Kom dit vid 6 vilket var tiden man skulle komma om man ville ha okay view men shit! Det var kö i 6 kvarter! Så himla mycket människor! Ställde mig i mängden och efter typ 20 minuter så kom Or och Nitzan. Det var en himla annorlunda upplevelse haha. 6.30 var typ sound check så vi hörde det och 8.30 var framförandet itself. Megakort var det men det var ju så kul att se honom! Älskar hans musik 😄 


Efter tog vi oss till Starbucks @ Times' square för frukost. Så himla hungriga! 

Dave Ringde för att kolla hur allt var. Hans föräldrar hade bjudit in mig till deras 4th of July firande men då jag trodde jag skulle vara upptagen med tjejerna hela dagen hade jag tackat nej. Vi kom hur som helst fram till att vi inte hade ett skvatt planerar förrän typ 7 timmar senare så jag tog mig till LI där Dave hämtade upp. 


Vi träffade hans bästa kompis med tvillingbror och tog oss på lunch med de. Så himla roliga! Så kul att prata om Sverige med icke-svenskar också. Jag känner mig som en Sverige-promoter ibland! 

Tillslut hamnade vi i alla fall hos Dave där jag fick träffa massa släkt och ha det mysigt. Vi kollade fotbollen och bara fanns till. Jag älskar att en av hand bröder säger "Prisa Oden" när jag kommer in i rummet. Jag fattade inte alls först men sen la han till "come on, it's your god!". Jomen asagudar tror vi ju fortfarande på där hemma, haha. 

Stannade mycket lägre i Long Island än vad jag trodde och vädret var verkligen inte strålande.. Spenser hörde av sig då det slutade med att jag tog tåget hem till Rye där han hämtade upp mig och vi tog oss till mexikanställlet. Så kul. Musiken var SÅ hög så vi kunde verkligen inte prata alls haha! Ingen succé men som vanligt var maten god. 

Spenser älskar våra "Ö":n så när han signade kvittot så var det Ö:et som var mest framstående.

Behövde ta mig hem efter det för att packa för Niagara fallen Dot Johanna bjudit med mig på torsdagen. Strålande bra ju! 

En annorlunda 4th of July. Dominikanska republiken inspirerad och med en mexikanmiddag på det men mumma. Den duger i min bok! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar