lördag 19 juli 2014

The Cripples

Det är spännande att vara Au Pair här just nu måste jag ju säga. Antalet bollar man har i luften balanserade är himla intressant och på något sätt så funkar det bara alldeles utmärkt ändå.

Min värdmammas ben fortsätter göra henne sängliggandes. Det ser ut som att någon tagit ett slagträ och bara slagit henne på vaden allt vad de har. Hon är grön-lila från ankeln till knäet och har så himla ont hela tiden :/ .. Försökt att finnas där för henne likaväl som kidsen och hundarna.

I Torsdags kväll innebar prepp då Chloe (dalmatinen) skulle kastreras (heter det så på tjejhundar också?) igår morse. Fick försöka se till så att allt var helt rätt med alla mina 6 individer innan jag tog mig till Long Island på kvällen för att koppla bort från allt vad ompysslande och skola heter.

Fredag morgon var rise and shine och lasta in en väldigt glad hund i bilen. Tog henne till veterinären och släppte av henne pigg och glad för att sen ta mig hemåt igen. 


Efter att ha fixat frukost till min värdmamma och barnen fick jag tacksamt sova en timme till. 

Resten av dagen är lite ihopsjunken. Jag fick åka och handla matvaror (ibland blir svenska jättefel! Jag blir ibland osäker på om orden jag använder är ord jag verkligen brukar använda... Jag vet att matvaror är ett passande ord, men brukar jag använda det?) och sen kom Dave. Tack och lov verkligen då dagen sen blev intressant. 

Vid 2-tiden hämtade vi (jag, Dave och 7-åringen) en trött men glad Chloe igen. Vi visste att hon behövde vila några dagar men det visade sig vara jobbigare än vi trott... Med hennes kastrering kom en massa regler. Ha tratt på i 10-14 dagar, medan hon har tratt inte låta henne gå i trappor (vilket vi har en massa av), inte hoppa upp på sängar/soffor/liknande (vilket hon älskar), när hon är ute alltid ha koppel och korta promenader för att se till så hon inte gör galna grejer (vilket hon kommer vara missnöjd med), smärtstillande osv osv. 


I'll tell you now att matematiken i det hela är i obalans.. Jag är jag. Uppenbarligen. Jag har 2 killar och en väldigt skadad värdmamma till "hjälp" när det kommer till hunden. Bärande upp och ner från soffor och ut och in från huset (hon börjar bli jättetung och med styng på magen så kan man inte bära henne hur som helst och det gjorde att barnen inte kunde bära henne alls, förståeligt), se till så mat blir äten och medicin tagen och samtidigt så hade 12-åringen tennisträning och sen även match långt borta så prepp för det behövdes också och att samtidigt se till så att min värdmamma hade allting som hon behövde för att fungera någorlunda var intressant. Urgh, vilken daaaag. Tack och lov så var ju Dave där som ett extra par händer. Kunde inte varit mer lägligt! 


Vi åkte på eftermiddagen allihopa (förutom min värdmamma) till 12-åringens match för att släppa av honom och hämta upp tjejen som kom från sitt hockeyläger med sin pappa som vi mötte där. Begav oss hemåt och bam där så var vi off. En väldigt, väldigt jobbig huvudvärk hade lyckats störa mig under dagen så när vi kom hem så kastade vi oss i poolen som var drööööömmig. Hade sen middag med familjen innan vi bestämde oss för att gå på Bio och se "Sextape". Min trötthet kom ikapp under filmen efter en mer än intensiv vecka men ... Den var ändå rolig men okey typ.. Haha. 


Vaknade av någon anledning tidigt (4.30) vilket är anledningen till att jag ligger här och bloggar men nu ska jag toksova jättelänge för det tycker jag att jag är värd haha. 

Får se var lördagen bjuder på, osäker om jag jobbar men hoppas SO BAD att jag faktiskt är på helg nu. Har inte räknat timmar denna vecka för att spara på extra smärta då det förmodligen är way over men.. Ja, nej hoppas jag är på helg nu.. 



Hoppas allt är bra kompisar! Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar