onsdag 30 juli 2014

vardagsrull: en måndag och en tisdag

Hallihallå!

Vaknade upp till vad jag trodde skulle vara en lugn och trevlig måndag. Inte det då! Gick ner och träffade min stressade värdmamma. Min lugna måndag transformerades till någonting helt annat. 

Fick skjutsa till fotografläger, tennismatch, hem från fotoläger och sen från tennismatch till tennisläger. Fram och tillbaka, fram och tillbaka. Fick landa lite hemma i alla fall så att jag hade tid för lite läxfix och framtidsplanerande-fix. Dags att boka flygbiljetter hem till exempel! 

Sen vart det ut och hämta kids igen. Hämtade tjejen och hennes kompis i stan och tog de hemåt. De badade pool och grejade medan man fixade själv.

Det var verkligen inte en så intressant dag. Tog mig till skolan sen och hade det bra men bortsett från det så.. Ja så var det inte mycket som hände!


Min tisdag började tidigt, tidigt! Vaknade vid 7-tiden för att få upp 12-åringen och få iväg honom till tennismatch. Tog mig sen hemåt för att fixa tvätt och annat spännande.. Haha...

Vad annat har pågått idag? Har bakat lite med tjejen och hämtat och lämnat henne på fotoläger.


Snygga? Nej inte det minsta haha! 

Har också tagit Chloe fram och tillbaka från veterinären där hon fick stygnen borttagna. Hon ska fortfarande ha kon några dagar så får vi se hur det går, förhoppningsvis är hon helt bra snart.

Alltid så taggad på att ta sig till veterinären 

Medan jag satt i väntrummet hos veterinären och väntade på Chloe så pratade jag med en massa, massa olika trevliga hundägare. Super standard här och det är ju så himla trevligt liksom!

Fixade middag som jag så mysigt åt utomhus med mina värdbarn innan jag hämtade 13-åringen från tennisläger och tog mig på cluster meeting med tjejerna. Hämtade på vägen dit upp den nya au pairen som är här istället för Sophia. Hennes namn är Gwen och ja.. Det var lite konstigt att jag visste så mycket om hennes barn som hon själv inte riktigt visste om men hon var snäll och trevlig så det är ju bra det.

Toktrött träffade jag Dave en kortis innan jag nu är hemma och så himla redig för sängen. Bring it on!

Avslutar detta meningslösa inlägg med lite sanningens- och visa ord. God natt!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar