fredag 4 juli 2014

Helg update - LÖRDAG

Min värdmamma sa att jag (typ kors i taket!) kunde vara ledig på lördagen. Win win win! Det tar vi ju självklart vara på! 

Lördagen började med att jag gick upp hyfsat tidigt och hämtade upp favorit-Spenser. Vi tog oss till Lyon's park deli och hade frukost. SÅ gott även fast det var SÅ enkelt haha. Vi tog oss sen vidare till Lyon's park där vi vandrade runt, runt och tittade. 


Släppte av Spenser innan jag tog mig hem, bytte om och sen tog en promenad till tåget. 40 minuter, stekhett och jag kom fram 5 min sen utan att missa tåget då tåget också var megasent. Tog tåget till city för att träffa Eva och Matilda för att spendera Evas sista weekend i City tillsammans innan hon tar sig hemåt.......... </3

Det var faktiskt himla härligt. Kvinnan jag satt bredvid på tåget bad mig hålla hennes plats medan hon gick på toa så det gjorde jag. När hon sen kom tillbaka så började vi prata om.. Allt möjligt. Resande, Au pairande, ytligheter i staterna, skillnader och likheter och krångel och massa sådant. Ville verkligen inte stiga av när vi var framme vid Grand Central men vi hade ju saker att göra. Vi sa tack och hej och lycka till och jag träffade sen mina tjejer. Huuuuur som! Kvinnan från tåget kom hur som tillbaka och frågade om min mail och så himla glad var jag för det. 30 min senare hade jag ett av de finaste mailen någonsin i min inkorg. Att få massa såna fina, motiverande ord från någon man precis träffat gjorde mig tokglad!

Så snäll...!!

Judith, Eva, Matilda och jag tog sedan tunnelbanan ner till Union Square där de köpte dricka innan vi tog oss till en av Evas spanska kompisar med lägenhet i city. Vi kollade VM och bara umgicks. Bra grejer!

Efter antal timmar tog vi oss till ett musik event i Queens. 

Stannade dock bara där en supersnabbis innan jag och Matilda träffade Dave som stod utanför eventet och väntade och vi tog oss till Manhattan igen. 

Go-middag på Chop't efter det och sen tog vi tunnelbanan ner till South Ferry där vi tog Staten Island Ferry till Staten Island och tillbaka bara för att få utsikten. Drömmigt! 


Trötta och möra tog vi oss sen hemåt/till LI. Möööört!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar