måndag 28 juli 2014

Jobb två söndagar i raaaad!


Det är samma gamla visa, different day.

Jag tog mig ut förra lördagen på en mysmiddag med Sophia. Vi tog oss till The Cheesecake Factory och hade det jättemysigt och bra. Precis innan jag drog frågade dock min värdpappa mig om jag kunde jobba några timmar på söndag morgon då han behövde ta sig till jobbet och min värdmamma fortfarande inte kunde röra sig. Helt ihopklämd var jag men bestämde mig i slutändan för att ställa upp. Jäklar vad dålig jag är på att sägs ifrån. Mina värdföräldrar var jättetacksamma och glada i alla fall.

Hon är alltid så glad att se mig <3 
När jag jobbat klart tog jag mig till Long Island där Dave skämde bort mig med manikyr och pedikyr och efter tog vi oss båda in till city för Sophias hejdå picknick :(



Vi var ett gäng grymma tjejer, och så Dave haha. Vi träffades allihopa i Washington Square Park vilket är typ min favvopark pga alla random people man hittar där. Love it love it love it.




Så glad Sophia haha.. Why so SERIOUS ?! 


Veckan i sig har varit busy. Min värdmamma är på bättringvägar vilket är strålande men jobbigt har det varit. Att bara ta sig ut till bilen för henne har varit ett jäkligt plågsamt uppdrag. Kämpe är hon!

Min måndagskväll efter skolan bestod av min stjärna Sophia. Åkte till henne och fick en massa kläder hon inte kunde få med sig i resväskan. Hade en Jättemysig kväll med massor med prat och skratt. Så himla uppskattat! Har även träffat Dave och Spenser och ja.. Pluggat och fullt upp.

Spens envisas med att jag ser ut som att jag är från Hawaii. Det går som en röd tråd genom alla våra konversationer haha!

























Jag har nu haft 7-åringen hemma på 4 oplanerade veckors lov. Bam. Bara sådär. Jag överlevde och han har inte varit döutteåkad så det är väl en win va? Grymt!

Mitt pyre. Jag gillar han!

Nu är det tre betydligt lättare veckor vi har framför oss då både 13-åringen och 7-åringen är på heldagsläger. Jag är tjejen får hitta på saker och göra och förhoppningsvis så blir det bra det med. Snart är lovet över (typ 1 månad kvar), bam! Helt galet ju!

Var i Torsdags och kollade på 12-åringens tennis match. Han förlorade preciiiiiiiis mot en jättebra kille och det var verkligen heartbreaking.. Skit också..
Var i Fredags till en jättemysig mexicansk restaurang med Dave. Vi skulle komma ihåg att ta kort på meten då den var så gullig men vi glömde gång på gång på gång haha.. 


Stora killen som tappat en av sina framtänder haha.. Så gullig. 

Idag är det söndag och har faktiskt jobbat idag med. Detta gör att jag jobbar en massa, massa dagar i streck. Mina värdföräldrar hade 24-års jubileum och åkte till Boston och firade för en natt så jag jobbade från lördag morgon till söndag eftermiddag. Gick helt okej. Dave var över och vi löste en massa, massa pussel, fiskade och hade det kul.

Sophia kunde inte få med sig sin Quarter bok hem så jag fick den. Saknar en stat sen är det fullt! Arkansas, I'm coming to get ya! 


De ville ta med sig Svanen hem så de försökte fånga den haha. 




500 bitar senare!
Mina barn dog av skratt i vardagsrummet igår kväll och ba "Angelica!! Hundarna lämnade dig en present!". Jag trodde Chloe dragit ner mina underkläder från mitt rum ett något men så gick jag in i vardagsrummet med tanken "oj vad pinsamt" och BAM så ligger en död fågel på mattan. Jäkla hundar!! Jag kunde inte hjälpa det utan skrek rakt ut och barnen dööööör av skratt. Påminner mig om när de stolt kom bärandes på en död och frusen ekorre i vintras. Då var jag lugn men en död fågel på mattan förväntade jag mig verkligen inte. Tack och lov så var Dave lugn som bara den och tog tag i saken åt oss haha. 

Idag efter att jag var färdig med att jobba så tog jag mig till Scarsdale och träffade Dave och Hector, två klasskamrater. Planerna var från början att vi skulle träffas hela klassen och ta oss ut på picknick vid Bear mountain vilket är en sjö på ett berg typ men... Hahaha.. Det blev inte av. 

Träffade grabbarna och vi tog oss till Mount Kisco (ett samhälle 30 min från där jag bor) för att bowla. Första gången jag bowlat här i USA då det är så jäääääkla dyrt. Så kul!! 

Okey så jäkla bra var man kanske inte... Vann faktiskt sista omgången dock ;) 

Vi tog oss efter bowlingen 30 minuter därifrån till The Palisades mall som är USA's 18 största mall på andra sidan Tappan Zee bridge. Har hört om den men aldrig varit där men ååååh så bra den verkar vara. Dit ska man ju och sprätta pengar en dag när man känner att man kan! 4 våningar och de har faktiskt en typ.. Hinderbana som går från 4e till första våningen. Vi var dock inte där för shoppingen utan vi var där för att käka på Dave & Busters vilket var typ... God mat! Det var lite arkad och sportbar där också och efter maten spelade vi några omgångar biljard innan vi tog oss tillbaka till bilarna i Scarsdale.


Dave's bil. Så ännu en gång åkte man flott! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar