torsdag 17 juli 2014

Livsupdate

Ok... Låt oss låtsas att den senaste tiden blev uppsugen i något halvdant svart hål och att jag bara skippar ett av mina desperata försök att skriva dag för dag vad som pågått (jorru.. Visst har jag redan påbörjat ett sådant men... Låt oss skippa det).

Jag har hur som haver jobbat en massa, gått i skolan en massa, träffat Dave en massa, träffat Spenser en massa, träffat tjejerna (alldeles för) lite, varit på Au Pair event lite (och träffat nya Au pairer varav en grym brittisk tjej är min granne), åkt min värdpappas bil (eeehehehehe!!!!), kollat VM-final med min tyska pingla Sophia och Dave (vi var mycket, mycket glada), varit på konsert och ja... Allting är som en liten kaosartad klump och dagarna bara flyger iväg! Rätt så tacksam är jag ju ändå för det.

Skjutsar vanligtvis hem en jättegullig tjej efter skolan då hon bor 5 min härifrån och hon var jättegullig och gav mig en massa Colombianska grejer som tack! 



Jag vill prova allt... Samtidigt! 

The Fraaaaaay! Sååå bra var de!



How to save a life, You found me, Never say never, Love don't die, Over my head.... You name it! Så bra!


Jomen tja... Min värdpappas bil jag fick glida runt med... Jag och Spenser tog glaaaaderligen en runda i det mer än fantastiska vädret. Det är dessutom manuell så efter 9 månader fick man åka manuell igen! Sjukt svårt men så himla kul!
En nutids update då? Hela veckan så har tjejen varit borta på hockeyläger så jag har haft pojkarna och hundarna. Min värdmamma skadade sig förra veckan på gymmet (har kanske nämnt det? nej? vad vet jag...). I tisdags hade hon har lite folk över på ett minipartaj typ och den kvällen råkade hon sträcka samma muskel som hon skadade i förra veckan och bam så kunde hon inte stödja alls på benet... Min värdpappa tog henne till akuten igår morse och hon är nu på kryckor och sängliggandes åtminstone i helgen.

Bara sådär så har jag 3 barn och 3 hundar denna vecka och hädanefter 3,5 barn och 3 hundar tills det blir bättre haha. Igår innan skolan kände jag mig verkligen som Stålmannen. Började jobba klockan 8 då mina värdföräldrar var hos doktorn. Såg sedan hela dagen till att min värdmamma hade allt hon behövde, underhöll sedan 7-åringen (vi var och fiskade och spelade spel och grejade) och såg till att 13-åringen kom iväg på tennis (x2) som han skulle. Vi åkte sen och hämtade upp mat åt min värdmamma som hon ville ha sen så matade jag de 3 hundarna + de 2 killarna och såg under hela dagen till att hundarna även blev rastade som de skulle. Efter var det bara grabba tag i skolböckerna och ta sig till skolan 19.00-21.30 där det också gick strålande på alla minitest. Mycket av det där hör till en vanlig dag också men kändes bra mycket mer igår men allting gick så smidigt så.



Detta är vad som pågår här på andra sidan Atlanten. Klumpartat kaos men.. Ja jag har det fortfarande så bra så! För det mesta i alla fall haha...

Får inte glömma! Den 6e Augusti sätter jag mig på ett flyg och tar mig över till Kalifornien en vecka med Sophia. SOOOO EXCITED! Semester! Man har 2 veckor betald semester och jag har verkligen väntat until the very end för att använda en vecka men... Ja det ska bli drömmigt. Los Angeles, Las Vegas, Grand Canyon, San Francisco, bam bam bam bam! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar