tisdag 24 juni 2014

Cityhelg med Dave, flickor och James Franco

Min helg var faktiskt rätt långt. Min värdpappa kom hem vid 2-tiden på fredagen och min värdmamma sa att jag fortfarande behövdes efter det men när han kom så sa han att jag absolut kunde "go and have fun!". De skjutsade mig till tåget på väg till golf och jag var off till mitt älskade city. 

Jag träffade Dave i city och vi gick till The High Line då han aldrig varit där förut. Tog en liten promenad innan vi gick ner vid 16th street och gick igenom Chelsea market. Så himla mysigt! 


Efter tog vi upp jakten på något att äta och det var himla mycket svårare. Efter att ha gått från 16th och hamnat vid Penn station igen vid 34th så bestämde vi oss för att ta oss till Long Island och äta någonting där istället.

Hem till Dave och kolla samma knasiga serier som förra gången innan det var dags att ta sig hemåt. Nöjd över en enkel fredag var jag ju självklart! 

Jobbade lite lördag då vi mest la ner tid på att städa min bil jag och tjejen. Vi gjorde det redigt och resultatet blev himla bra! Mitt i tog vi en picknick paus och hade picknick i trädgården och klättrade träd, mys haha! Min värdmamma kom hem innan jag ännu en gång var off. Efter att jag var off gick jag med 7-åringen och min värdmamma ner till poolen och la oss. Sååååå himla härligt!!! 


Tänkte mig en halvtimme men min värdpappa kom med härlig musik och det var bara väldigt dreamy att ligga där. Först två timmar senare tog jag mig upp till huset för att fixa. Ville träffa Sophia men hon hade plans likväl andra så blev att man tog bilen till Long Island igen haha. Daves bror fyllde år så de firade det. Kom dit och blev direkt så att man fick blunda och hålla för ögonen. Blev överraskad med ännu mer dreamy hängmatta på deras baksida. Vi spanade film efter det och hade det himla bra innan det var dags att ta sig hemåt ännu en gång. 

Min söndag var planerad med flickorna! Jag hämtade upp Kate, en ukrainsk au Pair som praktiskt taget är min granne och vi tog oss till tåget. Sophia som var i city redan mötte vi på teatern där vi ville se "Of Mice and men" som är en pjäs på Broadway. Vi fick tag i biljetter och tog oss sen till Central Park för att få tiden att gå. 

I central park har de en karusell vi bestämde oss för att åka med. Så mysigt haha. 

Lite lunch på det och vi var ready to go för pjäsen!

"Of Mice and men" är en bok jag inte läst, men jag gillade ändå teatern! De gjorde ett bra jobb. Efter var det ju dags för signing och.... Jag hade ju självklart som mål att få ännu en celeb selfie. Lättare sagt än gjort kan jag ju berätta! Med Daniel ("Harry Potter") var det såååå enkelt då vi inte rushade men ändå hamnade typ längst fram. Med Zach Braff  var det krångligare men det funkade ju i alla fall rätt så bra. Med James Franco dock! Vi hängde typ längst bak for the longest time. Jag med min fantastiska längd såg typ ingenting haha. Tänkte att min celeb selfie vart ett minne blott. När han väl kom ut dock så vet jag inte vad som hände. Lite kaous men sen var vi minsann där framme! 

Jag måste ju dock säga peeps att James Franco inte riktigt är min favorit av att han träffat honom. Han har uppenbart irriterad, lite diving och bara urgh. Han försökte inte ens vilket var en besvikelse. Men där var han i alla fall! 


Även Blair Waldorf från Gossip girl spelade i pjäsen! Vem vet om hon var irriterad men hon gjorde det inte så uppenbart i alla fall haha. 

Efter gick vi till Starbucks vid Times Square där vi träffade Or och hängde ett bra tag innan det var dags att ta sig mot tåget. 


Jag kom hem till Rye och plockade up Spenser innan vi tog oss till dinern för mat. Efter vart det en bilrunda runt runt runt som vanligt. Så bra grejer :) 


Hem och sova och där har vi en bra söndag! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar