lördag 14 juni 2014

Biofredag!

Hallå hallå! 

En redig jobbfredag blev det. Jag steg up vid 8 för att ta 7-åringen till sista dagen av fotbollsminicamp. Var efter det typ off i 30 min då jag tog tillfället i akt att spana in mina papper jag fick med posten här om dagen. Jag har ju nu fått mina förlängningspapper. Himla instressant det där alltså. Jag är osäker men vi får se! 

När en inspektör är här, då blir man tre i hundbädden.

Gick ner och satt med tjejen ett tag innan BAM. Dave var där! Jättekul det ju. Vi satt och bara grejade ett tag i tv-rummet innan det var dags att preppa för att hämta upp 7-åringen och hans kompis vid 12 för att sen gå på "How to train your dragon 2". 


In hoppade Dave, tjejen och jag men även 12-åringen och hans kompis då kompisen skulle hem. Vi skjutsade hem honom, tog oss till skolan och plockade upp de två killarna, skjutsade hem 12-åringen som inte skulle med och tog oss sen till bion efter det.

Bion var mysig men så sorglig haha. Helt annan nivå än när man själv var kid skulle jag säga. 

Efter, vid 3-tiden, blev det tillbaka till skolan för att släppa av 7-åringens kompis innan vi kunde ta oss hem. 

7-åringen hade frågat efter Dave en massa. Han ville så gärna visa honom sina skills så nu när han faktiskt var där var det en himla taggad 7-åring. Tjejen, 7-åringen, Dave och jag tog oss ut på en cykeltur i området vilket gick himla bra. Så kul att jämföra! Igår när vi tog en cykeltur i området hade jag inte ens en cykel då jag gick och höll i 7-åringen hela tiden och joggade bredvid medan han trampa. Nu behövde han bara hjälp med starter ibland sen cyklade han helt själv! 

Nät vi kom tillbaka satt vi oss på tjejen balkong grej där vi spelade Uno. Jag behövde sen ta 12-åringen till tennisträning vid 5. 

När jag kom tillbaka så var det cykling som pågick. Jag och 7-åringen tog en till och denna gång rätt så lång tur i området bara vi två. När vi kom tillbaka från det var det en basketmatch som pågick. Jag och 7-åringen joinade och vi körde killar vs tjejer som vanligt. Tjejerna vann! ;) 

In och laga middag på det. Kidsen landa framför TV:n och Dave behövde plugga. Lite middag på det innan vi drog igång ett game av hide and seek! 

Grejerna dessa barn utsätter stackarn för hahaha. Chloe fattar dessutom ingenting! 

Vid 7 kom min värdmamma hem med 12-åringen och det var en himla utmattad Au Pair by then. Vi fortsatta leka lite till innan jag och Dave tog oss till bion ännu en gång för att se 22 Jump Street. Såååå rolig! Skrattade så jag grät typ. Vet inte om det hjälpte att man satt där med en bunch andra människor som bara dog tillsammans med en själv eller om filmen bara var SÅ bra men den var verkligen jätterolig.


Jättetråkig som jag var tog vi oss hem efte det. Jag var så plågsamt trött så visste knappt vart jag skulle ta vägen. En bra dag blev det ändå! 

Ett litet tillägg bara.. Bara för att göra gnället officiellt. Jag har i och med min fredag jobbat 44 timmar, och då har jag lördagsjobb (ca 6 timmar) kvar. Maximum är 45h/vecka. Fortsätter det måste jag ju säga något vilket jag hatar men vill ju så gärna ha min tid off och känner mig ju så himla trött efter allt jobb. Kan ju inte ge det 100% om jag är utmattad så det är ju inte rätt heller. We'll see!

Until next time! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar