fredag 13 juni 2014

Sommarlovsvecka nr 2

Det tog mig minsann 4 dagar att blogga om helgen, oj vad illa jag varit! Men helt seriöst då då... Kidsen har sommarlov och jag har verkligen inte gjort mycket som är bloggvärdigt.

Som denna vecka då då. Min måndag bestod av jobb 8.30-18.30 och sen skynda sig till skolan för att ha skola 19.00-21.30. Min tisdag var jobb 11.00-19.00 sedan cluster meeting 20.00-22.00. Min onsdag var precis som min måndag. Jobb 8.30-18.30 sen skola 19.00-21.30. Jag har verkligen inte mycket att bjuda på hahaha...

Istället för ett fullt skolschema är det istället så att 7-åringen har minicamp (denna vecka fotboll) på skolan mellan 9.00 och 12.00. Massor med fritid så där blir det för mig att kasta in min kreativa sida (den som inte riktigt existerar). Denna vecka har varit bättre än förra veckan i alla fall så det är ju bra!

Mycket pick ups och drop offs har det varit. 

Har man valp och tidningar så händer såhär ibland. 
 I måndags var vi på kalas! Tjejen hade en kompis som fyllde år så vi tog oss iväg dit. Kul kul!



Mycket legobyggande har det varit!



Lagade även lasagne idag. Började tröttna på allt slöseri så.. Bestämde mig att ta tag i saken.


HÄR KOMMER DE STORA NYHETERNA FÖR VECKAN!


Jag föreslog att vi skulle ut och cykla då jag såg att kidsen höll på och mögla framför tv:n. 7-åringen var excited men han kunde inte cykla tvåhjuling än så det bestämde sig jag och tjejen för att fixa till. Han kunde rätt bra och först var typ 10 meter en himla prestation. Vi körde flera olika metoder för att han skulle känna sig mer och mer säker och det blev bara bättre och bättre. Vi tog oss ut i området och cyklade runt och hade det bra. Hur som! I morse kunde han inte cykla tvåhjuling, när vi nu gick in för kvällen har man minsann inga problem som helst att cykla! Starter är fortfarande svåra men annars är det ju finemangers! Känner mig bara så galet stolt, vilken kille! Och att få vara där när han lär sig någonting så stort. Hur kul är inte det? På söndag är det farsdag och han skulle ge en cykeltur med sin pappa som farsdagspresent. Så gulligt! 

Så osammanhängande inlägg, men förhoppningsvis ska jag kunna bli bättre nu.

Until next time!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar