onsdag 18 juni 2014

Så mycket att blogga om, så lite tid!

Min helg var ändå hyfsat bra! Min jobblördag blev längre än vad som var tänkt så när jag väl var ledig så var jag himla utmattad. Det vart en bra lördag ändå. Vi spenderade större delar av dagen cyklades mellan hus. Hemma och över till grannar, fram och tillbaka!

Efter hade jag haft planer med Spenser som sen inte blev av då stackarn var sjuk. Au pair tjejerna jobbade eller var borta och när Dave föreslog att vi kunde ses igen så satt jag mig efter väldigt lite tänketid i bilen och drog iväg till Long Island. 

Smidig bilresa blev det och kom dit några minuter tidigt då Dave inte hunnit hem från jobbet så blev välkomnad av hans bror med flickvän.

Vi tog oss och åt frozen yoghurt innan vi bara landade framför tv:n då båda var så möra. Kollade lite mysiga serier innan fotbolls-VM fick stå för underhållningen. Båda somnade och vaknade inte förrän hans bror kom hem vid 2-tiden på natten (långt efter den tidpunkt jag hade planerat att åka hem haha) och då vart det bara att ta sig. Kom hem vid tre och sov sååå gott efter det!

Min söndag var jättebra och spenderades i City! Tog vid 10-tiden tåget in till city för att träffa Sophia och Or. De skulle på en Broadway på kvällen så de var i kö för att få biljetter. Det visade sig sen att showen var 3.00pm istället för 8.00pm så jag bestämde mig också för att gå.





Efter att vi fått biljetter så gick vi och åt lunch innan vi tog oss till Bryant Park och bara satt i gräset, jättehärligt! Vädret var ju strålande så det var kung på det. En annan israelisk tjej mötte vi upp och gick sen till teatern.



Showen då? Så himla, himla bra!! Den var så bra gjord och skådisarna var grymma, så himla rolig och ja... Den var superuppskattad! Vi satt på allra första raden och fick minsann lappar kastade på oss och spott på oss och de var ibland så nära att man kunde röra de. Så himla bra!








Efter gick vi ut för att få saker signerade. Huvudskådisen i musikalen var Zach Braff, JD från TV-serien Scrubs. Han hade bråttom men en signatur fick man ändå! Win!

Efter vart det middag på det jätte populära ståndet "Halal guys" och sen vart det hemåt för min del. Min söndag slutade ju dock inte där! Jag hämtade upp Spenser och vi tog oss till bion för att se The fault in our start.


Både har löst boken och ja.. Jag var jättespänd på att få se filmen! Jättebra var den ju givetvis. Sorglig men jättebra! Levde absolut upp till förväntningarna. Jättetrött var jag efter det så vi tog oss hem och däääär var min söndag slut. Bra grejer! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar