tisdag 4 augusti 2015

Day 18 - Colorado Springs, CO

Jag anlände äääääntligen till Colorado Springs vid 10-tiden! Blev där upplockad av Dottie och Mike (detta är min värdpappa i NY's mamma och "nya" sambo). Vi sprang runt runt runt en massa. Åt frukost, handlade matvaror, de visade mig runt i Colorado Springs. Vi körde sen också förbi Garden of The Gods som är en otroligt fin upplevelse! 





Bilderna är självklart inte rättvisa på något sätt men det är otroligt coolt! En enorm park med stora, röda berg. 


Balances rock var rätt så galen. En enorm sten och det såg ut som att den balanserade nästan själv. Vaknade precis och känner att min svenska är bristande... Kan försöka förklara bättre en annan gång. 

Vi tog oss därefter hem till de. De bor i bergen i en otroligt fin stuga långt, långt borta från städerna och annat hustle and bustle. Jag ska ta fler bilder men det är otroligt vackert!!

Väl hemma väntade deras schäfer Misha på oss. Jättego! 


Jag vet inte vad det var. Om det var den höga höjden vi befann oss på eller om det var den långa, utdragna resan eller om det var något annat men jag var helt golvad!!! Kunde knappt hålla ögonen öppna så de lät mig ta en tupplur. 

 

Vaknade upp till supermumsig middag. Vi tog därefter en promenad runt huset där de visade mig alla sina små guldkorn. De säger att det är som en enorm lekplats för de. De har ett enormt växthus de började med i år där de planerat en massa grönsaker, de har en kulle med fantastisk utsikt av bergen, de har en massa stolar utplacerade här och där på mysiga ställe där de gillar att läsa... Det är jättemysigt! Fler bilder kommer! 

Det är btw kylig här uppe! Förväntade mig inte alls det! På vår resa har vi haft 30-35 grader dagligen. Då vi är uppe på höjd här har de bara typ 20-25 och det är kallt haha! Måste anpassa och vänja mig vid det...

Aja. Until next time! Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar